ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-11-14, 00:01

Elolinona

Medlem
Elolinona är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2008

Rykte: 0

Standard Till Irland - söka jobb, boende-- Svårt? Tips?
Ja, enligt rubriken ovan.
Tanken slog mig tidigare, och jag har så länge velat åka till Irland! Så jag och en kompis har börjat spekulera och fantisera kring detta.

Är det någon som kan något om det här, som kanske är villig att komma med råd och hjälp? Vet någon annars om en bra sida på nätet, om hur man går/kan gå tillväga?
Hur funkar det egentligen? Är det svårt som svensk (eller utlänning) att få jobb? Boende?

Vore tacksam för alla svar!
Svara med citat

Gammal 2008-11-18, 16:16

Gäst

Standard Bla
Citat:
Ursprungligen postat av Elolinona Visa inlägg

Ja, enligt rubriken ovan.
Tanken slog mig tidigare, och jag har så länge velat åka till Irland! Så jag och en kompis har börjat spekulera och fantisera kring detta.

Är det någon som kan något om det här, som kanske är villig att komma med råd och hjälp? Vet någon annars om en bra sida på nätet, om hur man går/kan gå tillväga?
Hur funkar det egentligen? Är det svårt som svensk (eller utlänning) att få jobb? Boende?

Vore tacksam för alla svar!
Tja, Jobb är ganska lätt och få på plats om det är så. Manpower.ie finns ju alltid annars.

för mera information titta på
http://www.reseforum.se/forum/irland...bb-dublin.html

Åker själv till Dublin i början av Januari
Svara med citat

Gammal 2009-01-27, 12:48

Gäst

Smile hej
Är 2 killer med som vill åka dit för att jobba,vi kankse skulle kunna hjälpas åt med att hitta info om de.du får gärna höra av dej mvh vimpe
Svara med citat

Gammal 2009-11-24, 23:57

cowa

Nykomling
cowa är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Standard
Det är lite beroende på vad nu vill jobba med och var ni vill bo.
Där finns ett svenskt företag som ligger i cork som brukar anställa svenskar.
Hyran brukar vara rätt dyr om man vill bo skapligt.
Framför elen många hus är väldigt dåligt isolerade och kräver mycket varme där av dyr el.
Svara med citat

Gammal 2009-12-08, 22:57

tinawall

Medlem
tinawall är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard
När jag var i Dublin och Galway träffade jag flera personer (ifrån olika länder) som rest dit för att på plats försöka hitta jobb. Kanske känns som en chansning men enligt dem var det enkelt att få jobb. jag vet också en tjej som fick jobb inom telemarketing i Dublin via AMS hemsida. Lycka till!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8