ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-07-31, 06:41

K Ström

Nykomling
K Ström är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 0

Wink Tips på galna upptåg i Dubblin?
Tjena

Den 13-14 agusti packar jag och en kompis ryggsäckarna för att resa ner till dubblin några dagar på mina billiga sas billjetter.
Skulle vilja ha lite tips på saker att göra i dubblin med närområde.
Och som dom ungdomar vi är så vill man ju veta om det finns några extra besöksvärda pubbar, whisky provningar och dylikt.
"Sevärdheter" känns inte direkt intresant, visst kan det vara lite små coolt att se någon kattedrahl av modell XL men ärligt talat så minns jag mer av galna upptåg än guidad turist tur.
Vi drar helt enkelt dit för att ha skit skoj!
Så vad finns att göra?

Om texten ovan innehåller massvis med stavfel och annat dravell så beror det på att jag i skrivande stund precis ska gå av mitt 12h nattskift.
Svara med citat

Gammal 2008-07-31, 08:06

Gäst

Standard
I Dublin finns ju alltid guinnessbryggeriet och där kan man gå rundtur, provsmakning av denna smakrika och underbara öl och åka upp i deras höga torn med utsikt över hela denna vackra stad.

om ni alls är intresserade av stadens sevärdheter så finns det rätt bra hop-on-hop-off-bussar som man kan ta över en dag.
Svara med citat

Gammal 2008-07-31, 08:21

Pellsson

Globetrotter
Pellsson är inte uppkopplad
Pellssons avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Missa då inte Temple Bar i centrala Dublin. Ett område (alltså inte EN bar) med enbart barer och annat kul. Allt inom bekvämt krypavstånd. Härlig irländsk musik blandas med pubrock och annan skön musik.
Svara med citat

Gammal 2008-07-31, 20:44

K Ström

Nykomling
K Ström är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Standard
Pellson: Låter underbart! Mer sånna tips tack!
Allt behöver ju inte rimligtvis ligga i Dubblin då vi bara har med oss en ryggsäck var för att vara just mobila.
Svara med citat

Gammal 2009-02-16, 19:54

Gäst

Standard mycke kul
finns hur mycke som helst att göra dublin...
slå runt på tempel bar området.
finns även lite klubbar här och var...av de naknare slaget..
se gärna till att vara där på st patricks day.
jag var där för 5 år sen..jäklar vilket drag de var..och du hittar inte godare guinnes nån stans
Svara med citat

Gammal 2010-03-09, 00:28

anniepannie3

Wink Göra på Irland
Hej!
Jag och en kompis ska oxå till dublin den 13-15 mars
Har varit där förr så jag ska guida henne till lite coola ställen.
Puben "The Temple Bar" får man inte missa, det är den äldsta puben där
Sen kan man gå på Grafton sreet och bara njuta av alla pubar/restauranger som dyker upp samt alla shoppingbutiker
Trinity college är en sevärdhet och glöm inte att få i eren kaffe latte eller liknande från Starbucks cooffe house.
Hoppas ni kan ta till er ng av dessa tips och vem vet vi kanske möts därnere i dublin under dessa korta dagar...är ju så litet!
Annie:Mail: idamiranda@bredbant
Svara med citat

Gammal 2010-07-07, 14:37

Anders_Olsson

Standard Tempel Bar
Som så många andra säger så är Tempel Bar du ska besöka. Där hittar du massor av pubar och klubbar: Nöjen | Dublin.se
Svara med citat

Gammal 2010-07-07, 16:43

Erika

Nykomling
Erika är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Standard
Ja visst, Temple Bar är absolut värt ett besök, men räkna med att samtliga övriga turister i Dublin tänker det samma...

The Odeon är en lite rolig "pub", gigantstor ombyggd tågstation om jag inte minns fel. Och POD brukar kunna ställa till med bra fest.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8