ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2005-10-10, 16:33

Standard Party?
Jag och några kompisar funderar på att åka till Goa. Jag har hittat massor med information om resmålet men där står inte mycket om nattlivet. Finns det mycket nattklubbar eller liknande på goa ?
Svara med citat

Gammal 2005-12-19, 17:25

LisaS

Standard
Goa är ingen stad utan ett helt län i Indien. Det som svenska charterbolagen brukar marknadsföra som Goa brukar vara antagligen norra delarna av Goa med flera småbyar och enkla hotell eller södra Goa som är mindre befolkade och har hotell med högre standard. Inga av dessa områden innehåller några direkta discon eller nattklubbar.

Norra Goa har varit känt för sina hippies så har man tur kanske man hittar träffar "rätt" människor och kan få vara med på några fester.
Svara med citat

Gammal 2006-02-10, 09:57

jake

Medlem
jake är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 0

Standard
som sagt på Goa kan du uppleva allt. Läs mer här
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=1
Svara med citat

Gammal 2006-02-19, 20:30

Standard Re: Party?
Hej , jag har varit i Indien och det är väldigt varmt där , speciellt i Goa. Men det är otroligt kul ;)
Svara med citat

Gammal 2006-03-10, 18:43

elDiablo

Medlem
elDiablo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: mar 2006

Standard
Club Cubana
Största nattklubben i Goa, flera barer, dansgolv blabla
500 rupies i inträde(om jag inte miss minner mig), det är då gratis dricka hela kvällen förutom i en av barerna. Onsdagar är det gratis inträde för tjejer. Och det är också den dagen det är som mest folk där vad jag märkte av. Övriga kvällar kan det vara rätt så död, om det inte är någon form av jippo.
www.clubcubana.net (hemsidan ser dock inte mycket ut för världen)

Sen är det Strand fester nästan hela tiden. Brukar alltid vara fest på stranden vid Anjuna market senare på kvällen (även det på onsdagar).
Men fråga bara en taxi chaufför dom brukar alltid ha koll på vad som händer.
Svara med citat

Gammal 2006-03-25, 09:49

jonas3

Medlem
jonas3 är inte uppkopplad

Standard
Tydligen är det Anjuna och Vagator som gäller för party. Funderar själv på att ta en charter till Baga stranden som ligger närmast Vagator och Anjuna med fritidsresor. Finns inga charter längre norr ut och eftersom jag förmodligen kommer åka över jul/nyår kan det vara svårt med boende.

Några tips ??
Svara med citat

Gammal 2006-03-25, 16:07

Sagodrottningen

Medlem
Sagodrottningen är inte uppkopplad
Medlem

Standard
Tänk gärna på att Goa är helt sönderexploaterat. Då menar jag inte för själva besökets eller turistupplevelsens skull - för den kan nog vara kul. Inom själva turistområdena är katastrofen väl dold.

Goa är - utan att överdriva - ett av de områden i världen som blivit mest förstört på kortast tid. Att allt är mycket värre här än på andra exploaterade ställen beror på att det inte är enskilda hotellkedjor eller "turister som skräpar ner" som är det värsta problemet.. Utan värst är de gigantiska företag som sabbat både flora fauna och levnadsvillkor. Ger man sig av utanför de normala turiststråken så är det så fruktansvärda miljöer - pga detta - att det bara kan betecknas som en regelrätt miljökatastrof med enorma konsekvenser för allt och alla som ska leva där.

Min systers bästa väninna hade en pappa som jobbade mycket med detta - och efter att ha lyssnat på hans föredrag, och sett hans filmer och bilder - så finns det inte en chans att jag någonsin mer kommer att längta till det "paradiset". Det är ju inte fullt lika njutbart att sitta på en drömstrand med en drink i handen när man är medveten om att ett par kilometer bort är all natur död.

Är lite ledsen att vara den som är budbäraren - men det finns så lite information om detta att risken finns att det aldrig blir känt utanför de kretsar som specifikt arbetar med dessa frågor. Jag ville själv åka till Goa, drömde om det i flera år - utan att ha en aning om hur det "verkliga" Goa idag ser ut.

(Det är inte heller så att man som turist är ansvarig - inte mer än om man åker till de populäraste öarna i Thailand - men hur kul är det egentligen att "fira" semestern på ett ställe där giriga pampar sugit ut alla naturtillgångar och lämnat det åt sitt öde - livlöst. Det riktiga Goa är en enda ekologisk katastrof av ofattbara proportioner).

Svara med citat

Gammal 2006-03-25, 19:48

jonas3

Medlem
jonas3 är inte uppkopplad

Standard
Tack för ditt inlägg sagodrottningen,

jag vet att Goa är väldigt sönderexploaterat. Har fått tips om att åka söder ut från Goa med buss ett par timmar längs med kusten. Där ska det vara väldigt fint och finnas lite mindre och skänare turistställen och hippistränder

Tyvärr så verkar den indiska staten inte förhindrat exploateringen som skett för fort och utan att tänka på miljön. Detta har inte skett på samma sätt i Thailand.

Aja, jag vill till Goa i varje fall, men jag kommer ha det du skrev i åtanke.
Svara med citat

Gammal 2006-03-31, 15:55

saraaa

Medlem
saraaa är inte uppkopplad
Medlem

Skicka ett meddelande via MSN till saraaa
Standard
en till lite läskig grej som man ska se upp för. Pedofiler... Akta er för privata stränder i skummundan. Råkade vara med om något sådant och det var inte något roligt. Blev riktigt uppskakad....
Svara med citat

Gammal 2006-04-13, 04:39

Lobelia

Medlem
Lobelia är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: apr 2006

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av jonas3

Tydligen är det Anjuna och Vagator som gäller för party.
Lägg till Palolem beach. Har sett riktiga strandpartyn där på genomresa.
Svara med citat

Gammal 2006-04-13, 04:43

Lobelia

Medlem
Medlem

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av saraaa

en till lite läskig grej som man ska se upp för. Pedofiler... Akta er för privata stränder i skummundan. Råkade vara med om något sådant och det var inte något roligt. Blev riktigt uppskakad....
Äsch det är din personliga (enstaka) upplevelse och ingen fakta. Har rest mycket och aldrig råkat ut för stöld, antastning eller något brottsligt i Indien. I Sverige däremot...
Men håll er gärna borta från de öde stränderna ändå så får jag sova i sanden på dem ifred :wink:
Svara med citat

Gammal 2006-04-14, 10:26

saraaa

Medlem
saraaa är inte uppkopplad
Medlem

Skicka ett meddelande via MSN till saraaa
Standard
Nej Lobelia, det är inte min åsikt utan ett faktum. Finns tom ett ställe där man kan ringa eller gå till om man har sett något som inte borde förekomma.
Små pojkar som erbjuder massage på lite udda ställen hör inte heller till det normala.

Pedofileri är ett problem världen över, inget att blunda för.

ps.själv råkade jag inte ut för antastning.
Svara med citat

Gammal 2006-04-14, 11:45

Lobelia

Medlem
Medlem

Standard
Ecpat/RB/ finns i Sverige och har funnits här betydligt längre.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8