ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-25, 16:04

Onama

Nykomling
Onama är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Rykte: 0

Standard Klimat per årstid?
Hej!
Jag planerar att resa till Indien under den svenska sommaren.
Troligtvis i juli eller augusti.
Eftersom detta är den enda tiden på året som jag har möjlighet till att vara borta under en månads tid så skulle jag behöva tips och råd om hur vädret är i Indien under dessa månader?
Jag har inte heller bestämt mig för var i Indien jag skall resa utan kan anpassa mig efter vad som passar bäst med vädret.
Mycket tacksam för svar!
Svara med citat

Gammal 2012-01-26, 20:08

jan

Globetrotter
jan är uppkopplad nu

Reg.datum: aug 2006

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Onama Visa inlägg

Hej!
Jag planerar att resa till Indien under den svenska sommaren.
Troligtvis i juli eller augusti.
Eftersom detta är den enda tiden på året som jag har möjlighet till att vara borta under en månads tid så skulle jag behöva tips och råd om hur vädret är i Indien under dessa månader?
Jag har inte heller bestämt mig för var i Indien jag skall resa utan kan anpassa mig efter vad som passar bäst med vädret.
Mycket tacksam för svar!
weather forecast - History - Goa / Panjim
Svara med citat

Gammal 2012-01-26, 21:25

Onama

Nykomling
Onama är inte uppkopplad

Standard
Topp!
Tusen Tack!
Har du några tips i övrigt för Indien. Tex östkust?
Svara med citat

Gammal 2012-01-28, 10:26

jan

Globetrotter
jan är uppkopplad nu

Reg.datum: aug 2006

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Onama Visa inlägg

Topp!
Tusen Tack!
Har du några tips i övrigt för Indien. Tex östkust?
HAr inte varit på ostkusten,bara på västra sidan(Goa) Men jag kan lova dig att det är ett underbart land och klimat,trevliga människor.(Har varit där 5ggr) Kom hem för 2 veckor sedan efter tre veckors semester där.Förra vintern stannade vi i 4 veckor.
Svara med citat

Gammal 2012-01-30, 12:01

Onama

Nykomling
Onama är inte uppkopplad

Standard
Indien låter och känns verkligen Fantastiskt!
Skulle gärna åka dit under den svenska vintern men eftersom sommaren är den enda tiden på året då jag har möjlighet till att vara ledig en lite längre period så får vi se vad vädret tillåter.... Håller tummarna för att det ska funka!
Svara med citat

Gammal 2012-03-08, 09:35

KristinaB

Nykomling
KristinaB är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2012

Standard
Jag har varit i indientvå gången, första gången 4 månader andra gången 2 månader var av en månad i goa. Tänk på att regn perioden början i början av maj, och i goa tar många ner sina stugor/huts vad du nu vill kalla dem under regna perioden. Vi var i goa under ela april förra året och vi hade en regn natt. Men vi var de sista turisterna som checkade ut där vi bodde.

Goa är fantastiskt, men inte "riktiga" indien om du skulle fråga mig. Du kan välja ställen som r mindre känt och kommabort från alla turister. Det är vad vi gjorde.
Tex Goa är enda delen av india som alkohol är lagligt, " lagligt" du kan köpa det på restauranger i tex dehli men det är dyrt kämbfört med goa.

Men kolla upp innan hur vädret ser ut, Så blir det bog bra
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8