ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-21, 12:12

erika-pika

Nykomling
erika-pika är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 0

Standard Nya visumregler för Sri Lanka...
Hejsan!

Jag ska åka till Sri Lanka om 2 veckor och vid årsskiftet började de med nya visumregler. Nu måste man ha ett ETA visum som man ansöker om på internet.

Är det någon som har ansökt om detta men inte fått svar men ändå åkt?
Jag pratade med ambassaden i Stockholm och de sa att man bara skulle ta med referensnumret man fick vid ansökan så får man godkänt på plats när man anländer till Sri Lanka.

Eftersom det är så nytt så har de inte fått det att funka till 100% ännu.

Känns lite osäkert att åka dit utan papper på att man har fått godkänt. Men om de säger att det är ok så ska det väl vara det...

Tips till er som söker nu... priset är olika på olika sidor... Andvänd deras egen sida för att ansöka. ( Online Visa Application ) Då kostar det 20 USD, men jag hittade andra sidor där de tog 35 USD.. Bara ett litet tips..

Visa Advice For Australia, the UK and Canada|Apply For Australian Visa Online|ETA Visa tex tar 35 USD...

Är det några som har erfarenhet från detta så får ni gärna höra av er...

Erika.
Svara med citat

Gammal 2012-01-30, 17:31

Gäst

Angry Hej E-P
Jag har precis samma problem. Formuläret för att söka ETA fungerar helt enkelt inte. Går inte att använda. Mycket synd eftersom landet är underbart. Jag har varit där förut men de har gjort det svårare nu.
Din fråga är allvarligare. Jag reser väl så får vi se om jag kommer in...
Men inte är osäkerheten så kul precis...
Mikael
Svara med citat

Gammal 2012-01-31, 23:59

erika-pika

Nykomling

Standard ...
Ja jag åker dit på lördag så vi får se hur det går... Skriver en kommentar här ifall det funkade ändå eller om jag fick åka hem igen

Jag hoppas det funkar, vill verkligen se Sri Lanka
Svara med citat

Gammal 2012-02-01, 13:27

Gäst

Smile visum till Sri Lanka
Citat:
Ursprungligen postat av erika-pika Visa inlägg

Hejsan!

Jag ska åka till Sri Lanka om 2 veckor och vid årsskiftet började de med nya visumregler. Nu måste man ha ett ETA visum som man ansöker om på internet.

Är det någon som har ansökt om detta men inte fått svar men ändå åkt?
Jag pratade med ambassaden i Stockholm och de sa att man bara skulle ta med referensnumret man fick vid ansökan så får man godkänt på plats när man anländer till Sri Lanka.

Eftersom det är så nytt så har de inte fått det att funka till 100% ännu.

Känns lite osäkert att åka dit utan papper på att man har fått godkänt. Men om de säger att det är ok så ska det väl vara det...

Tips till er som söker nu... priset är olika på olika sidor... Andvänd deras egen sida för att ansöka. ( Online Visa Application ) Då kostar det 20 USD, men jag hittade andra sidor där de tog 35 USD.. Bara ett litet tips..

Visa Advice For Australia, the UK and Canada|Apply For Australian Visa Online|ETA Visa tex tar 35 USD...

Är det några som har erfarenhet från detta så får ni gärna höra av er...

Erika.
Hej Erika!
Ansök visum på Online Visa Application . Kostnad: 20 dollar, du får den inom 20 minuter.
Svara med citat

Gammal 2012-02-16, 21:53

erika-pika

Nykomling

Standard
Det var där jag ansökte, men fick inget svar... Jag la ut den länken i början...

Ambassaden i sthlm sa att det hade varit mycket problem men att jag skulle åka dit så skulle det ordna sig... Och det gjorde det. Jag gick förbi hela ansöka-om-visa-på-plats-kön och direkt fram och fick stämpel i passet Hon frågade inte ens efter referensnumret utan slog lite i datorn och sen var det klart!

Så även om man inte får svar så är det bara att åka dit, det finns i systemet...

Det blev en underbar resa och jag ska ABSOLUT åka tillbaka snart
Svara med citat

Gammal 2012-02-16, 21:54

erika-pika

Nykomling

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej Erika!
Ansök visum på Online Visa Application . Kostnad: 20 dollar, du får den inom 20 minuter.
Det var där jag ansökte, men fick inget svar... Jag la ut den länken i början...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8