ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-12-27, 18:02

wickz

Nykomling
wickz är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 0

Standard Budget Indien?
Jag är lite nyfiken vilken budget har ni som rest billigt i Indien haft? Ni som varit där en längre tid?
Vi har våran som inte är baserat på vad andra har utan på vad vi fått veta att saker kostar och hur vi väljer att leva (och framförallt har tillgång till) men kul att få veta
Svara med citat

Gammal 2012-03-08, 10:43

KristinaB

Nykomling
KristinaB är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2012

Standard
Jag har varit i indien i två omgångar.

Senast förra året under två månader.
Jag hade en budget, men inte snålat. Tex inte bottpå de sämsta ställena, inte ätigt på de billigaste ställena. Men inte heller bott på de dyraste hotellen eller ätigt på d dyraste ställena.
Boende hamnade runt 450 rupeesper natt per person ca 60 kr. Dubbel rum med varm vatten ( oftast) tv, centralt. Lunch runt 100 rupees per person, middag runt 200-350 rupees per person.
Vusst fans där ställen vi senserade mer per dag,tex mumbai, och ställen vi spenderade mindre. Mycket mindre.
Vi tog också många natt tåg.

Men två månader, med flyg tur och retur. Ett inrikes flyg (goa- new Dehli) alla tåg (ca 3 i veckan) alla måltider. Precis allt ca 20 000 kr.
När jag var där i fem månader spenderade jag 45 000 samma där inkluderat allt, och då tog jag två inrikes flyg.

Det är lätt att leva billigt i indien, billigare än vad jag gjorde.
Vi åt på ställen som reseböcker rekomenderade, och inte ett stånd på gatan. Man blir mag sjuk ändå haha.
Vi bodde på ställen som hade fått bra betyg över internet.
Träffade många som gjorde samma resa som i gjorde och spenderade hälfen av det vi gjorde.

Goa är dyrare än resten av indien, också fler turister.
rajasthan är bland det billigaste, och min personliga favorit av alla delar av indien.
Svara med citat

Gammal 2012-03-10, 14:42

Gäst

Standard
Hur ligger Goa i matprier?
Vi är i Indien jut nu, fat i Kovalam. Vi är troligen påväg till Varkala på måndag. Här hamnar en nota för 3 ofta kring 700 för mat, vi hade gärna kommit ner i pri. Vi kan välja å den hamnar runt 450 ca, men då äter vi jut det om är billigt (undantaget vår dotter om äter det hon vill ha vilket dock ofta är rätt så billigt ändå).
Rummet vi hyr jut nu går på 850 per natt, ett trevligt ställe som heter orion. Det ligger preci vid stranden och våran del har en uteplat (fast en våning upp så mer balkong). Mysigt och trevligt ställe men saknar kök så det fungerar inte i längden. Vi kommer ha bott här i en vecka när vi rese ungefär, plus kort tid på ett annat klart sämre hotell (tror det gick på 650 för en natt men då fick vi ankomstnatten vid 4 gratis med).
I mumbai var prierna andra och hitta rum för det har vi inte lyckats med. tror vårat gick på 4000 för en natt. Har du några tip där?
Hur är det i Rajasthan? Vad finns där? Är det värt att ta ig upp dit och hur är prisbilden där?

Vi ska som sagt ta o till Varkala ev på måndag just för att få ner matprierna lite. Sedan hoppa jag det ska vara lite trevligare. Vi har dock preci hittat en bakgatuaffär som uppfyller våra drömmar, de har massor med saker trotts att de inte er mycket ut för världen. De hade yoghurt gömd i en kyldisk och knivar vid kasan så vi verkar iaf klara oss ok här om vi bara har ett kök. Sedan är det fruktanvärt tråkigt att äta ute två gånger per dag speciellt med barn.
Svara med citat

Gammal 2012-04-30, 13:09

filt

Medlem
filt är inte uppkopplad
filts avatar

Reg.datum: feb 2007

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av wickz Visa inlägg

Jag är lite nyfiken vilken budget har ni som rest billigt i Indien haft? Ni som varit där en längre tid?
Vi har våran som inte är baserat på vad andra har utan på vad vi fått veta att saker kostar och hur vi väljer att leva (och framförallt har tillgång till) men kul att få veta
Jag har varit länge i Indien i flera omgångar. Jag har då hållt till i Goa. Har även flera vänner som spenderat längre tider i Indien. Du kan hyra hus för 10 000 rupies månaden utan problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hur ligger Goa i matprier?
Maten beror ju lite på vart du äter, på stranden kostar det ofta 100-250 för en måltid men köper man t.ex. Thali på något indiskt hak så klarar man sig på 25-50 rupies per måltid.

Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

I mumbai var prierna andra och hitta rum för det har vi inte lyckats med. tror vårat gick på 4000 för en natt. Har du några tip där?
Det var ett dyrt hotell! Jag brukar bo för ca 600 per natt på Hotel Volga i Colaba, Mumbai. Det är ett budgethotell men ändå fräscht. Om man går upp lite i pris till ca 1500 så får man ett superfint rum på Bentleys Guesthouse, även det i Colaba.
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8