ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-09-27, 21:22

Krissa

Nykomling
Krissa är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 0

Smile Sri Lanka
Min sambo och jag har precis bokat två flygbiljetter ToR Colombo Sri Lanka. Vi åker från Arlanda den 3 januari och kommer att stanna i två veckor. Vi vill gärna ha bra tips från någon som varit där. Vi vill resa runt lite först och avsluta med några dagar sol och bad. Är det vitsigt att vänta med att boka boende och ta det när vi kommer fram?
Svara med citat

Gammal 2011-10-13, 17:55

Gäst

Standard S Lanka
Det går lätt att hitta hotell där nere....men boka gärna 1:a natten i Colimbo. Galle Face Hotel är ett klassiskt 1800-talshotell med charm stil o bra comfort i mellanklassen.Ligger ute i ambassadkvarteren....bra prisbild! Res runt ön med chaufför o hyrverk under 5-7 dagar...då ser du highlightsen....sen Bentota med bra hotell, eller Hikkaduwa i söder med bästa stränderna o alla typer av boende.
Svara med citat

Gammal 2011-10-13, 19:27

Gäst

Standard skriva mig och hjälpa dig
Hej Jag är svenska talande guide i Sri Lanka och om ni vill skirva mig, Jag vill hjälpa dig.

Tikiri
scandiclanka@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2011-10-16, 13:38

Gäst

Smile Nya visumregler!
Citat:
Ursprungligen postat av Krissa Visa inlägg

Min sambo och jag har precis bokat två flygbiljetter ToR Colombo Sri Lanka. Vi åker från Arlanda den 3 januari och kommer att stanna i två veckor. Vi vill gärna ha bra tips från någon som varit där. Vi vill resa runt lite först och avsluta med några dagar sol och bad. Är det vitsigt att vänta med att boka boende och ta det när vi kommer fram?
Hej! Tänkte bara tala om att ni måste ha visum från den första jan. Förut fick man det automatisk för 30 dagar men nu måste man ansöka själv. Ha en riktigt trevlig semester från en som har varit där 11 ggr. Parni
Svara med citat

Gammal 2011-10-17, 20:01

tasaray

Medlem
tasaray är inte uppkopplad
tasarays avatar

Rykte: 1

Standard
Kandy är såklart sevärt liksom flertalet andra historiska platser i Sri Lanka.

Min favorit var dock naturområdet Yala. Det är sagt att Yala är en av de bästa platserna i världen att se leopard. Vi lyckades se två, men såg förrutom detta även vild elefant, bufflar, flera arter vadarfågel och apor.
Svara med citat

Gammal 2011-11-06, 18:54

Krissa

Nykomling
Krissa är inte uppkopplad

Standard Tack för tipset!
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej! Tänkte bara tala om att ni måste ha visum från den första jan. Förut fick man det automatisk för 30 dagar men nu måste man ansöka själv. Ha en riktigt trevlig semester från en som har varit där 11 ggr. Parni
Tack för tipset. Jag har läst ganska mycket om vad som gäller, men fortfarande står det inget på ambassadens hemsida. Jag har ringt och kollat så du har räddat oss. Vi åker redan den 3 jan.
Tack än en gång! Krissa
Svara med citat

Gammal 2011-11-09, 11:57

babiih

Medlem
babiih är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Standard
Jag har hört att det finns gigantiska téplantage på Sri Lanka (Ceylon-té) som tydligen är en upplevelse att se. Såg att det finns en del erfarna Sri Lanka-resande här i tråden, har ni tips om sådana?
Svara med citat

Gammal 2011-11-09, 18:22

tasaray

Medlem
tasarays avatar

Standard Teplantage
Citat:
Jag har hört att det finns gigantiska téplantage på Sri Lanka (Ceylon-té) som tydligen är en upplevelse att se.
De kanske mest kanda teplantagerna finns i omradet Nuwara Eliya Nuwara Eliya travel guide - Wikitravel. De ar kanske de mest sceniska omraderna dessutom.
Svara med citat

Gammal 2011-11-10, 11:02

babiih

Medlem

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av tasaray Visa inlägg

De kanske mest kanda teplantagerna finns i omradet Nuwara Eliya Nuwara Eliya travel guide - Wikitravel. De ar kanske de mest sceniska omraderna dessutom.
Tack tasaray!
Hittade bl.a. denna bild från Kandy som ändå är i samma region - ser helt magiskt ut.
Svara med citat

Gammal 2011-11-10, 19:10

tasaray

Medlem
tasarays avatar

Standard teplantager Kandy
Jag besokte teplantager utanfor Kandy. Inte for att vara negativ men de jag sag var en besvikelse, mycket mindre an jag forvantat mig och mer en liten odling tillrattalagd for turister an en odling som har en betydande produktion. Om teplantager ar en viktig del i resan forsok absolut ta dig till de betydligt storre odlingarna langre soderut.
Svara med citat

Gammal 2011-11-14, 12:06

babiih

Medlem

Standard
Ok tack för varningen/tipset!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8