ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-02-14, 00:43

Gäst

Smile Goa eller Kerala?
Hej! Jag och tjejen ska till indien i Februari nästa år, Vi tänkte vara där ca 3 veckor och börja i Goa. Vad tycker du är bäst? Norra eller södra Goa? Bör vi bege oss ner mot Kerala också? Snälla, skriv vad just DU tycker. Mvh Kridde
Svara med citat

Gammal 2011-02-15, 12:47

youask

Nykomling
youask är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Rykte: 0

Standard
Vi var där i april förra året.
Flög till mumbai sen till cochi, var 38'c i vattnet ner i cochi/kerala och vattnet inte speciellt bra tyvärr.

Sen tog vi tåget upp mot goa med lite stopp på vägen.
Jag tycker lätt goa var bättre, bättre stränder och vatten och sen hyra vespa och åka runt
Svara med citat

Gammal 2011-02-15, 14:22

MatildaL

Nykomling
MatildaL är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Standard
Hej!

Var i Goa under två veckor i December förra året och jag kan varmt rekommendera palolem beach, södra goa, som är en riktig paradisstrand - dit vi också återvände en vecka i Februari innan vår hemfärd. Norra goa var inte alls lika fint, kan dock vara värt att åka till den stora marknaden i Anjuna.Vi var också i Kerala i en vecka, i huvudstaden Trivandrum och i badorterna Varkala och Kovalam, vilket jag inte alls rekommenderar lika varmt. Det blev lite utav en besvikelse efter att ha varit i Goa.

Annars så är norra indien att rekomendera, där det finns mycket mer att se och göra eller några dagar i Mumbai innan ni åker hem!
Svara med citat

Gammal 2011-07-03, 01:01

MNPFdC

Nykomling
MNPFdC är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Standard
Hej! Var i Indien i drygt två veckor i februari. Mubai-Kerala-Goa. Fantastiskt! I Kerala var vi mest i Fort Kochin, kan rekommenderas! En bit med färja och taxi till strand dock, men för kulturen och maten var det bra! Och bra utgångsläge om du vill åka upp till Munnar i bergen eller åka båt på Backwaters, något som du bör göra! I Goa var vi i Palolem Beach i sex dagar, gillade det skarpt! Bra restauranger, bra service, lugnt och skönt! Och underbar massage på stranden Efter nästan två veckor "på egen hand" i Mumbai och Kerala var det ganska skönt att man visste att maten var ok på restaurangerna, att isen var ok, och så där! Palolem är perfekt om du vill koppla av men ändå ha Indien! Var en del svenskar där och en del barnfamiljer, men helt ok ändå även om man inte har barn.

Vi var borta i 17 dagar och brände totalt 15 000 per person inkl. flyg, visum, tre inrikesflygningar (Mumbai-Kochin, Kochin-Goa, Goa-Mumbai) och allt!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8