ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-08-19, 14:54

sessano_o

Medlem
sessano_o är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 0

Standard endast flygresa till Goa
jag och min kompis hade tänkt att åka till goa i feb-mars, och vi tänkte göra resan lite mer spännande och inte boka hotell utan fixa det på plats.
så min fråga är om någon har lite tips på billigt boende, hur mycket pengar man borde ta med sig för just boende i 2 veckor och vart i Goa det är bäst att vara?
Svara med citat

Gammal 2010-09-18, 20:45

filt

Medlem
filt är inte uppkopplad
filts avatar

Reg.datum: feb 2007

Rykte: 0

Standard
Hotell skall man absolut fixa på plats i Goa, blir både billigare och trevligare!

Boende kan man hitta från ca 100 rupies per natt (ca 16 kronor) men går man upp till 300-600 rupies (50-100 kronor) får man något betydligt finare. Det finns även hyddor på stranden med varmvatten och badkar där priserna går iväg till ett par tusen rupies natten, men det känns som fel sak att lägga pengarna om du frågar mig.

Vart i Goa man skall vara är något man kan diskutera fram och tillbaks hur mycket som helst, åsikterna går isär. Jag tycker att man skall resa runt lite och bilda sin egen uppfattning. Själv bor jag halvårsvis i Palolem i södra Goa och trivs väldigt bra där. Jag älskar även Goas huvudstad Panjim som absolut är värd ett besök!

Att ta sig runt i Goa är lätt och billigt med lokalbuss. Du kommer från söder till norr för ca 50 rupies.
Svara

« Negombo | Jul i goa »

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8