|

2010-02-07, 21:08
|
Reg.datum: feb 2010
Rykte: 0
|
Hej !
Till att börja med så tänk på att ansöka om visum i tid, det tar ca: 10-15 arbetsdagar.
Indien är ett av de länder som jag känner mig trygg och säker i. Det finns ju saker man ska va försiktig med vart man än reser, så det räcker med allmänt vett. Jag skulle tex inte va ute och "springa" själv på natten osv...
Jag tycker att indierna är ett nyfiket folk och dom är inte rädda för att ta kontakt, så du kommer nog få en del uppmärksamhet. Kanske inte lika mkt på goa som du skulle få i inlandet, där det inte finns lika många turister.
Jag ska själv tillbringa 2 veckor i goa i slutet på februari.Skulle vilja stanna längre men men... skulle jag stanna bara en vecka skulle jag bara chilla, njuta och ta det som det kommer. Och det kommer säkert komma en hel del...
Om du befinner dig i norra goa så kan ett besök på fleemarket i Anjuna va värt ett besök. Den är på onsdagar. På lördagar är det kvällsmarknad med uppträdanden i Arpora ( tror att det va Arpora, det är bara att fråga på plats )
Just i Goa har jag inte blivit magsjuk, med det är klart att det kan hända. Det finns gott om restauranger av alla de slag och jag brukar äta allt. Det där med vetet får du nog fråga om på plats. Det finns receptfria tabletter för magen att köpa på plats, billigare än hemma. Det finns tabletter på apoteket som man kan äta i förebyggande syfte. Det kan ju va skönt att slippa bli dålig när man ska va där så kort tid och maten är ju en av de stora njutningarna : )
Trevlig resa ! MVH Anne
Senast redigerad av anne_m den 2010-02-11 klockan 21:24.
|
|