ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-09-23, 00:22

Gäst

Red face Indien på typ 6 veckor
jag å några polare är sugna på att köra en backpacking resa till indien i början av nästa år. Har läst mycket om hur bra det är att resa med tåg. Men vart ska man då åka?
Börjar förmodligen i Mumbai, sedan är goa en planerad destinaion, inte mycket mer än så.
Vill göra allt från att rida på elefanter i djungeln, gå på nattklubb i storstäder, uppleva de mäktiga landskapen i norr, till att ligga på stranden med en kall öl. Vi är i 20års åldern och har inte så våldsamt med pengar.
Tips, tips, tips?
Svara med citat

Gammal 2009-09-30, 18:27

jmilton

Nykomling
jmilton är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 0

Standard
Jag kan rekommendera dig att besöka delstaten Kerala i söder, en oerhört vacker delstat. Ska själv dit 6 veckor i Jan-Feb 2010.

Gammal 2009-10-03, 13:52

filt

Medlem
filt är inte uppkopplad
filts avatar

Reg.datum: feb 2007

Standard
2006 gjorde jag en tur på 7 veckor, då reste vi såhär:
Mumbai -> Goa -> -> Bangalore -> Goa -> Mumbai -> Delhi -> Agra -> Varanasi - > Ludhiana -> Delhi -> Goa -> Mumbai.

Det blev en del flängande fram och tillbaks men vi hann ändå ta det lugnt ibland.

Gammal 2009-10-19, 23:09

Gullanpullan

Medlem
Gullanpullan är inte uppkopplad
Gullanpullans avatar

Reg.datum: mar 2008

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Vill göra allt från att rida på elefanter i djungeln, gå på nattklubb i storstäder, uppleva de mäktiga landskapen i norr, till att ligga på stranden med en kall öl.
Jag + sambo gjorde en resa 2004. Du kan läsa lite hur planeringen gick till här: http://www.resdagboken.se/Default.as...urneyId=279958
Vi hade kortare tid på oss och valde flygpass + tåg, men med en extravecka är tåg inte alls fel. Det är en upplevelse att åka tåg i Indien. Både för dig sjäv och de indier som är uppriktigt och ärligt intresserade av blekansikten. Man bör studera tidtabeller och kanske framförallt datum. Indien är en hel kontinent och tågen mjölkar ofta fram.
Jag rekommenderar dig iaf att läsa planeringen (länken), så är du välkommen att fråga vidare på det. MVH Anders
Svara med citat

Gammal 2009-11-20, 14:04

Gäst

Standard resa till Indien
vi rekommenderar att planera i förväg en struktur på resan
då det är inte alltid lätt att fixa tåg/flyg på platsen

man hinner indien runt i den tiden tex.

delhi - jaipur - jaisalmer - johdpur - ranthambor - agra - varanasi - kolkata - puri - visakhapatnam - chennai - madurai - trivandrum - allapuzha - kochi - munnar - mysore - bangalore - goa - mumbai

kan tipsa att indcen resor i stockholm hjälper med reseplanering och tåg/flyg/hotell bokningar i Indien
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8