ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-07-15, 20:33

jan

Globetrotter
jan är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Rykte: 0

Standard Taxi Mumbai(Bombay)-Goa
Någon som testat detta? Vi Har varit 2ggr i Indien-Goa-Calangute med charter och nu har vi bokat enbart hotell i Goa(samma hotell som de tidigare 2 gångerna-Sea Breeze Beach Hotel i Calangute.Saken är att vi lärt känna ägaren till taxifirman som ligger precis utanför hotellet och ringt till dem och frågat om priset för taxi Bombay-Goa.Vi ska åka den 13/12-09-7/1-10 och kommer att landa i Bombay.Jag undrar om någon som har erfarenheter av att åka taxi Bombay-Goa.Jag vet att det är ca 60 mil och har läst att det är en lite större väg som heter NH 17(National Highway nr 17)
Tacksam för svar.
Svara med citat

Gammal 2009-07-20, 21:47

lotta h

Nykomling
lotta h är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Rykte: 0

Standard
Har inte åkt just den sträckan med Taxi, men kan inte tänka mej annat utan att det skulle fungera alldeles utmärkt. Tror också att det är en förhållandevis bra väg därimellan. Annars är ju problemet ofta med taxiresor i Indien det att det kan ta så otroligt lång tid, just för att vägarna är dåliga.
Ett annat alternativ är ju tåget , ni åker mellan Mumbai och Goa på ca 10 timmar och tar ni nattåg så kan ni sova bort en hel del av tiden. Rent säkerhetsmässigt är det ju också bättre, den indiska trafiken är ju inte att leka med.
Men fördelen med att åka bil kan ju vara att man kan göra lite små stopp på vägen, det är alltid roligt och man får se en hel del :-)
Ekonomiskt sett så är det ju billigare med tåg, men ingetdera kostar ju några stora summor så det behöver fälla avgörandet tror jag. :-)
Svara med citat

Gammal 2011-01-02, 06:32

Gäst

Standard taxi
Jag har åkt 100 mil i taxi. inga problem. Det man får påminna taxichaufören om är att sova... Resan betalade jag 1000:- sek för
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8