ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-06-18, 00:29

Shrek

Standard Delhi-Darjeeling, sen flyg Darjeeling-Mumbai
Hej,
Jag är en nybörjare på Indien och har lite frågor om min reserutt. Jag kommer fram till Delhi ung. den 20e juli, och tänkte mig att resa mot Darjeeling. På vägen hade jag tänkte stanna vid Agra, Varanasi och sedan Darjeeling.

Sen tänkte jag flyga till Mumbai för att ta mig upp till Delhi igen via Udaipur och Jaipur som stopp på vägen. Jag undrar om detta är en realistisk rutt på ung. 21 dagar?

Hur mycket kommer jag att störas av att det är regnperiod under dessa dagar, hur pass drabbade är denna generellt sett norra del av Indien? Och sist, hur tar jag mig lättast från Darjeeling till Mumbai med flyg, vilken flygplats är snabbast/lättast att ta sig till och från.

Tackar för all hjälp
Svara med citat

Gammal 2009-06-28, 22:50

Gullanpullan

Medlem
Gullanpullan är inte uppkopplad
Gullanpullans avatar

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Shrek Visa inlägg

Jag kommer fram till Delhi ung. den 20e juli, och tänkte mig att resa mot Darjeeling. På vägen hade jag tänkte stanna vid Agra, Varanasi och sedan Darjeeling.

Sen tänkte jag flyga till Mumbai för att ta mig upp till Delhi igen via Udaipur och Jaipur som stopp på vägen. Jag undrar om detta är en realistisk rutt på ung. 21 dagar?
Jag har gjort två resor till Indien, så jag är långt ifrån expert. Det var dessutom för 5-6år sen...
Jag rekommenderar dig ändå att läsa det lilla jag skrivit om Indien. I min profil på resdagboken: http://www.resdagboken.se/Default.as...&userId=214380
Där har jag bl.a tre dagboksinlägg som handlar om de två Indien-resorna. Tyvärr har jag inte skrivit klart allt, men jag tror du kan få nåt tips ur det som iaf är skrivet.

Citat:
Ursprungligen postat av Shrek Visa inlägg