Citat:
Ursprungligen postat av almayo
Nu undrar jag hur din resa var och om du har några platser som du rekommenderar?
|
Delstaten Kerala - risbåt med övernattning i mangroveträsken längs Kerala-kusten
Delstaten Rajasthan - Ökentur på dromedarrygg i Jaisalmer. Udaipur, Jaipur och Jodhpur är trevliga städer.
Tigersafari - vi provade den centralt belägna nationalparken Ranthambore national park, såg ingen tiger men jag tycker ändå det var värt att besöka.
Varanasi - Sevärt men väldigt tungjobbat resmål. Ångrar inte en minut av vår 3dgrs visit där.
Citat:
Ursprungligen postat av almayo
Hur var Darjeeling, är det värt en lång resa att besöka?
|
Vi hade tre mål med Darjeeling: toy train, utsikt över Mt Everest från Tiger hill och besök på teplantage.
Vi införskaffade tjocka tröjor i Varanasi innan vi åkte upp, men sambon är en riktig fryslort och de har obefintlig kunskap om hur man isolerar hus. Tempen utomhus gick under 0 nattetid så hon frös påbylsad med allt. Jag sov i kallingar som vanligt ;-)
Vi åkte toy train, besökte teplantage och köpte fantastiskt gott te, men det var för molnigt de två försök att se Mt Everest vi gjorde. Med facit i hand hade vi nog ändå ägnat Calcutta el. nåt, mer uppmärksamhet och skippat Darjeeling...
Lycka till PS Läs gärna om våra två resor länk i mitt förra inlägg