ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-09-21, 04:08

Gäst

Standard Rundresa i Indien
Jag hittade en sida på internet förut där de erbjöd en rundresa i Indien. Bland annat till New Dehli, Agra, Calcutta, Goa och Bombay. När jag skulle gå in och läsa lite noggrannare och möjligtvis boka detta (allting för 15 000. 14 dagars rundresa) så fungerade inte länken längre.
Nu funderar jag på att sätta ihop en egen rundresa. Jag och en vän planerar att flyga från Stockholm till New Dehli och vi vill gärna ta oss därifrån till alla de ställen jag skrev tidigare.
Är det någon som kan berätta hur man på enklast sätt tar sig fram emellan de städerna? Vi planerar att vara borta i ungefär en månad så det blir ungefär 4 dagar i varje stad.
Vill även ha tips på sidor där man kan boka hotell och sådant.
Tack!
Svara med citat

Gammal 2008-09-23, 12:41

Gullanpullan

Medlem
Gullanpullan är inte uppkopplad
Gullanpullans avatar

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 0

Standard
Vi anlitade INDCEN RESOR :: Din resebyrå** b夥 på*®ä´¥t och det sedvanliga sä´´et . De fixade tor-flyg Delhi och 21dgrs flygpass på Indian airlines.

Tågbiljetter bokade vi på Delhi jrnvgstn på plats.
Jag har skrivit om de två resor jag gjort i Indien. Se här: http://www.resdagboken.se/Min profil
Återkom om det väcker konkreta frågor.
Svara med citat

Gammal 2008-09-23, 15:50

LatinAnna

Standard
Annars är det myckelt enkelt och billigt att resa runt på egen hand i Indien (tåg), då väldigt många pratar engelska. Hotell kan du boka genom mail direkt till det hotell som du vill bo på.
Att ha en resehandbok, t ex Lonely Planet underlättar mycket.

En svensk guide i hur du bokar tåg via Internet: Indien.nu Diskussionsforum • Visa trÃ¥d - SvensksprÃ¥kig guide för internetbokning av tÃ¥g

Här kan du boka flyg och undersöka priserna: MakeMyTrip - India's No 1 Travel Web Site, get lowest prices on Flights, Hotels, Holiday Packages

Till Agra räcker en dagstripp, fyra dagar är absolut på tok för mycket tid att spendera där.
Det är väldigt stora avstånd mellan de platser du beskriver, så för dig blir det väl enklast att flyga.
Svara med citat

Gammal 2008-09-23, 15:52

LatinAnna

Standard
Billigt flyg till Delhi från Stockholm eller Göteborg kan du hitta här: http://www.reseguiden.se/flyg
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8