ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-06-22, 23:44

MalinJ

Nykomling
MalinJ är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 0

Standard Ensam till Indien?
Hej!
Jag ska åka till Indien i höst och volontärarbeta i två månader. Därefter kommer några av mina vänner ner och vi ska resa runt där. Det känns jättespännande, samtidigt som det känns lite läskigt att åka ensam. Har hört allt möjligt, allt från att det inte är några problem alls till att jag är helt vansinnig som ens tänker tanken. Vill veta om det är någon som rest dit ensam och hur det var? Tänker speciellt på unga tjejer/kvinnor eftersom det nog är väldigt annorlunda att resa ensam som kvinna än som man. Mest vill jag höra att jag inte är helt tokig som ska göra det här Och kanske några goda råd på vägen... Malin
Svara med citat

Gammal 2008-07-05, 23:52

Gäst

Smile Resa ensam i Indien
Hej Malin.

Jag reste som ensam tjej i Indien för drygt två år sedan, och det gick jättebra. Du får såklart vara beredd på mycket uppmärksamhet och tänka ett steg före. Myntade uttryck "att resa smart" under min resa. Man gör inte det som inte känns helt säkert och man är alltid på sin vakt. Låter lite hårt, men det är ju så. Ganska självklart. Tänk på att du kommer vara i allas blickar. Som tjej tror jag att man kommer lite närmare lokalbefolkningen. Folk vågar komma fram och prata med en på ett helt annant sätt. Indier är väldigt vänliga och gästfria och framförallt intresserade. Bjud gärna till och ställ frågor om familj osv.

Hoppas du får en underbar resa.

Mvh Christina T
Svara med citat

Gammal 2008-07-20, 15:13

Platypus

Nykomling
Platypus är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 0

Standard
Hej,
Jag reste ensam till Indien januari-maj 2008. Jag var i Kerala. Det gick jättebra att resasjälv. Det var första gången jag gjorde en sådan resa och jag gör det gärna igen. Fördelen är att man träffar fler människoroch kanske anstränger sig lite mer att uppleva saker. Indien kan vara ett otroligt undebart land och ett helt galet land om man kommer befolkning lite närmare, såsom jag gjorde. Visst,som tjej får man sällan vara i fred, och man bör förstå att indierna har en helt annat inställning till kvinnor än vad västerländska män har. Det är svårt att bara vara vän med en indisk man. Indiska män är otroligt charmerande och det är lätt att förföras, och ibland är deras avsikter inte alltid helt rumsrena. I det stora hela tycker jag att indier är ett otroligt vänligt och tillmötesgående folk. Lätt att få kontakt med. Ha ett sunt förnuft. När det gäller pengar, säkerhet och människor. Ett råd är: Följ alltid ditt hjärta för det som känns bra. Oftast stämmer det. Indien är kontrasternas land. Man fastnar lätt! Underbart! Och helt tokigt ibland.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8