ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-01-08, 20:32

55+

Nykomling
55+ är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 0

Standard Kerala med Solresor och Primera Air
Har bokat men ej slutbetalat rundresan Kerala Explorer och vill komma i kontakt med er som redan har deltagit i denna under nov-dec. Har läst om försenade plan med Primera Air till Thailand i nov-dec och Solresors dåliga bemötande.

Har det fungerat bra med flyget till Trivandrum? Hur var rundresan?

Tacksam för så utförliga svar som möjligt!
Svara med citat

Gammal 2008-02-03, 10:49

Gäst

Standard Solresor och Kerala
Citat:
Ursprungligen postat av 55+ Visa inlägg

Har bokat men ej slutbetalat rundresan Kerala Explorer och vill komma i kontakt med er som redan har deltagit i denna under nov-dec. Har läst om försenade plan med Primera Air till Thailand i nov-dec och Solresors dåliga bemötande.

Har det fungerat bra med flyget till Trivandrum? Hur var rundresan?

Tacksam för så utförliga svar som möjligt!
Hej,

Vi var i Kerala i slutet av december. Vi hade en bra semester trots att Solresor var ett bottennapp. Starten från Arlanda försenades med en timme och hemresan försenades med fyra timmar. På plats kunde vi konstatera att uppgifterna vi fått om hotellet inte stämde med verkligheten. Dålig mat, dyra utflykter, stömavbrott, brist på varmvatten, inget kylskåp och sämst av allt - inget initiativ från Solresors sida att ta tag i problemen. Enigheten hos resenärerna var total och det talades allmänt om att reklamera resan. Åk gärna till Kerala men välj ett annat resebolag.
Svara med citat

Gammal 2008-03-01, 16:29

Jee

Standard
Har inte åkt till Indien med just Solresor, utan på egen hand, men värt att tänka på dock är att man kan inte åka till Indien, oavsett arrangör, med inställningen att det fungerar som i Sverige (eller typ Kanarieöarna).

I Indien är det vardag med försenade bussar och tåg, strömavbrott, spontan problemlösning och det är helt enkelt en helt annan levnadsstandard. Charmen med Indien är att om man accepterar Indien för vad det är så märker man också att det finns ingen västerländsk stress och det är väl det en semester handlar om

Ett resebolag kan inte påverka hur ett land fungerar.
Svara med citat

Gammal 2008-06-04, 16:03

Gäst

Thumbs down Solresor är ett botten napp!!
Vi reste med Solresor till Indien Kerala, och det var ett stor lurenderi.
Du beställer det dom utlovar i katalog samt över internet, Men överens stämmer inte alls.

Dom lurar sina kunder. det är som att komma till ett krigshärjat bagdad. Jag har rest väldigt mycket, och bott på dåliga vandrarhem, men jag har fått det jag har köpt.

detta är ett företag som inte har någon koll. Vi sitter nu och reklamerar. Detta är inte OKEJ.
Svara med citat

Gammal 2008-06-16, 15:03

Gäst

Standard
Vissa resenärer hör helt enkelt hemma på kanarieöarna.

Hur kan man klaga när det är varmt och skönt, perfekt väde, vackert hav, billig öl, billig och helt FANTASTISK mat.
Svara med citat

Gammal 2008-06-30, 12:43

Gäst

Standard Solresor-Kerala
Jag och min sambo bokade i februari en resa till Kerala med Solresor till december. Den 6 juni fick jag ett samtal från dem att resan var inställd pga för anmälningar och att de tar bort Indien helt från deras program. Synd, tyckte jag först eftersom jag såg fram emot resan.
Nu håller vi på och planerar en nya resa till Kerala. Vi tänker flyga med Finnair till Mumbai och eventuellt ta inrikesflyg eller tåg till Trivandrum. Jag tror vi kommer att få en mycket bättre resa en med Solresor.
Svara med citat

Gammal 2008-09-23, 16:08

LatinAnna

Standard
Och en mycket billigare...!

Indien är ett väldigt billigt land att vara i. Däremot är det mycket smutsigare än vad vi svenskar är van vid på en semester, men kan man ta det så är Indien fantastiskt och väldigt olikt Sverige! Så en förbered för en rolig kulturkrock!
Svara med citat

Gammal 2010-01-08, 16:30

Gäst

Question Solresor och Turkiet/Side
Hejsan!
Har bokat en resa med Solresor/Primera air i augusti till Turkiet, men nu undrar jag hur det egentligen står till där?????
Man har hört ganska mycket negativa saker, så som stora förseningar,teknik på planen,dåligt bemötande osv,
men även bra saker.
Jag åker med man och tre barn,4år och två på 8år.
Så nu blir jag lite nervös.

Väldigt tacksam för svar snarast.

/ Kram i vinterkylan
Svara med citat

Gammal 2010-04-29, 11:55

Kristallena

Smile Solresor
Vi har rest med solresor 3 gånger och vi är nöjda med dem och då jämför vi med Ving, fritidsresor, Apollo och Langleytravel som vi också har åkt med. Deras reseledare är relativt unga och inte så kunniga men de gör så gott de kan och vi tycker att solresor är bra. Vi reste med dem nu senast förra veckan och blev kvar på resmålet pga askmolnet. Vi tyckte de hanterade hemresan mycket bra, men tyvärr fick de mycket skit av andra resenärer som hade dålig förståelse för att naturen kan sätta P för planerna ibland. Man skall inte resa överhuvud taget om man inte är beredd på förseningar och överaskningar. Det är många gånger charmen med att resa. Vi har dock inte så stor erfarenhet att resa med barn, då vi började resa först när de blivit stora.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8