ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-01-05, 17:10

Stellalalala

Nykomling
Stellalalala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 0

Question Tåg i Indien - Bombay - Goa...
Hej alla gamla Indienresenärer!
Planerar åka tåg från Bombay neråt landet, kanske stanna i Goa, Karnataka eller t.o.m. Kerala. Jag har försökt undersöka bokningar på www.irctc.co.in men har inte lyckats genom att sidan vägrar erkänna att de har tåg till de destinationer jag hittat på tågkartor på nätet. T.ex. till Panaji, huvudstan i Goa. Hm. Jag ska inte tråka ut er nå mer men har ni kunskap ni kan dela med sig av när det kommer till att boka tågbiljetter i Indien? Vad är bästa sättet att boka biljetter på? Hur skiljer sig de olika klasserna? Kan man äta på tägen? Är det svårt att ta sig mellan Flygplatsen och tågstationen? Hurlång tid tar det mellan Goa och Panaji?

Varma januarihälsningar

Stella
Svara med citat

Gammal 2008-01-05, 17:24

filt

Medlem
filt är inte uppkopplad
filts avatar

Reg.datum: feb 2007

Standard
Skall du till Goa så skall du köpa biljett till Margao (Madgaon), stationskoden är MAO.

Gammal 2008-02-03, 11:21

Emmaaa

Standard Tag till Goa...
Som nan annan skrev sa bokar du biljett till Margao men du kan hoppa av pa vilken station som helst som taget stannar pa i Goa, det skulle i alla fall vara samma pris. Det ar olika for olika tag vilka stationer de stannar pa, men de flesta stannar pa de storsta, da aven den som ar nara panjim. Det basta taget jag tycker fran Mumbai ar ett som gar klockan elva pa kvallen och tar tolv timmar. Biljetten i 3 AC kostar ca. 760 rupier. Klasserna ar sleeper vilket ar med oppna fonster, ingen AC tre lager med baddar pa ena sidan gangen och tva pa andra, sen 3AC vilket ar samma men med stangda fonster och AC istallet. Dessutom far man rena lakan och kudde. Sen kommer 2AC som ar samma sak men med tva lager baddar istallet, inte vart de extra pengarna enligt mig. Sen kommer 1AC vilket jag inte har provat, alldeles for dyrt. Jag skulle rekommendera 3AC. Du kan kolla pa Indian Railways Online Passenger Reservation Site Providing Availability etc.. och aven pa Seat61 error message for beskrivning av olika klasser och sa kan du pa den forsta soka pa olika destinationer och fa upp priser, tider och tagnummer. Det finns ingen resturangvagn, men till AC-klasserna kommer det folk som man kan bestalla maltider fran, men vi blev daliga i magen efter en san, man du kan ju ta chansen. Annars finns det snacks pa stationerna, men tagen stannar bara kort sa man hinner inte alltid. Vi atit innan vi gar pa och tagit med kex och frukt.
Lycka till!
Svara med citat

Gammal 2008-02-03, 20:41

Pokergirl

Nykomling
Pokergirl är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Standard
Annars går det även att ta färja från Bombay till Goa.
Svara med citat

Gammal 2008-02-04, 09:31

filt

Medlem
filt är inte uppkopplad
filts avatar

Standard
Kan du på något sätt bekräfta detta med färjan? Vad jag vet slutade den gå någon gång i mitten av 90-talet, det finns massor av info om den på nätet men inget är daterat, googlar man lite så är det många som säger att den inte går längre, jag har även både i Mumbai och Goa försökt att hitta den utan resultat.

Gammal 2008-02-04, 18:58

Pokergirl

Nykomling

Standard
Welcome to SAMLINK CRUISES
Svara med citat

Gammal 2008-02-04, 20:09

filt

Medlem
filt är inte uppkopplad
filts avatar

Standard
Båten du länkar till lämnar Mumbais hamn för att åka ut på Internationellt vatten och sedan komma tillbaks till Mumbai 12 timmar senare, den åker inte till Goa.

Gammal 2008-02-04, 20:14

Pokergirl

Nykomling

Standard
Okej, jag läste en artikel i aftonbladet om just detta fartyg, där det stod att dom börjat köra rutten igen, men då verkar det ju inte vara rätt båt.
Svara med citat

Gammal 2008-02-04, 20:45

Pokergirl

Nykomling

Standard
Just heard today, 30th October, that the Catamaran service to and from Mumbai is being re-instated as from the 6th November. The journey takes about 8 hours but as yet no pricing has been published. The time is comparable to the train and 2-4 hours quicker than the bus journey. Bookings must be made in advance. Update 5th November Catamaran between Mumbai and Goa An air-conditioned catamaran with places for 400 passengers runs between Mumbai and Goa. It leaves from the New Ferry Wharf / Bhaucha Dhakka in Mumbai. Timetable Mumbai-Goa Tuesday & Thursday Dep. Mumbai 2230 Hours Arr. Panaji 0600 Hours Goa-Mumbai Monday, Wednesday, Friday, Saturday & Sunday Dep. Panaji 1000 Hours Arr. Mumbai 1730 Hours (Passengers are requested to board the ship 2 hours before departure.) Cost (one way) Economy Rs. 1400/- Business Rs. 1600/- If you should decide to travel by this means, don't expect to see much on the journey as the catamaran has to keep 15Kms from shore to avoid the fishing boats. Special cabin for 5 people Rs.9000/- Foreign tourists can pay in rupees on presentation of their currency exchange certificate. For cancellations up to 24 hours before departure a charge of Rs. 200,- will be made; for later cancellations no money will be returned. For reservations contact: Frank Shipping Ltd, Shed 2, New Ferry Wharf, Mallet Bunder road, at 022- 3731855, 3738788, 3735562, 3735564, 3735549, 3735570 in Bombay. In Goa at 0832-228711/ 228712/ 228713.
Svara med citat

Gammal 2008-02-05, 11:37

filt

Medlem
filt är inte uppkopplad
filts avatar

Standard
Varför citerar du ett inlägg på virtualtourist som är från 2003?

Länk till inlägget

Gammal 2008-02-18, 19:51

Pokergirl

Nykomling

Smile
Läste även om denna färja i senaste upplagan av Vagabonds bok om Goa. Jag ska göra ett försök och spana efter färjan, vi åker ner den 3/3. Återkommer om jag gör något fynd!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8