ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-10-05, 13:24

mabel

Nykomling
mabel är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 0

Smile Flyg till Goa
Hej Elin!
Jag flyger från Stockholm till Bombay (mellanlandning i Turkiet) den 1 nov. Bokat sex månaders biljett med Travelstart. Kostnad: 5.336:-. Flygbiljett från Bombay till Goa, bokat med Indigo. Kostnad 400:-.
Bra pris, men om jag hade bokat i somras hade det kostat 3.600:-.
Vad beträffar restiden får Du nog räkna med ett dygn sammanlagt p.g.a väntetider.
Jag har varit med om värre, kan jag säga!
Hör gärna av Dig om Du behöver!
Lycka till! Vi kanske möts i Goa!
Pia
Svara med citat

Gammal 2011-10-13, 08:08

Ankilla

Nykomling
Ankilla är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2010

Smile Med barn?
Citat:
Ursprungligen postat av filt Visa inlägg

Jag skulle STARKT avråda dig från att åka till Calangute/Baga! Det är den strand dit alla charter-turister hamnar, det är tjockt med solstolar och en riktigt äckligt turistig stämning.

Vill du slappa och bada så rekommenderar jag Palolem i södra goa, är du avdankad hippie så skulle jag råda dig att ta dig till Anjuna eller Arambol i norr.

Som det sägs innan så är det ingen åldersgräns på krogarna. Bästa krogen/baren på Palolem är utan tvekan Cocktails & Dreams!

C&D har även rum, men det är inget för den som vill ha lugn och ro, baren är öppen 24 timmar om dygnet och vill man bo tyst så rekommenderar jag Waves som ligger några meter därifrån. Cocohuts med egen dusch/toalett för 150-800 rupies beroende på säsong och hur bra man är på att pruta.

Det är onödigt att boka i förväg, det finns ALLTID lediga rum här.
Vi är två vuxna och en tjej på nio, som funderar på just Palolem. Om det är så lugnt och skönt där, passar det väl för henne också? Hon kräver inte massor av aktiviteter utan njuter av bad, sol och lugnet också.
Svara med citat

Gammal 2011-10-13, 15:42

mabel

Nykomling
mabel är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Micke Visa inlägg

När jag var i Calangute 2001 så var det aldrig sådär trångt på stranden. Det kunde vara en del indier vid själva trappan/huvudnedgången till stranden, men dom badade sällan utan stod med kläderna på och beundrade utsikten. Men gick man 50 meter upp eller ner på stranden var det nästan helt öde.
Nu är det 2011 coh Du kan inte ana hur det ser ut. Absolut vedervärdigt. Det är som en nerskitad storstad! Inga Indier??? Det är nästan bara Indier, som inte kommer för att titta på "vackra utsikten". Jo, den vackra utsikten på två ben. De kommer i tusental!!!!
Svara med citat

Gammal 2011-10-13, 15:50

mabel

Nykomling
mabel är inte uppkopplad

Wink
Håller med någon som skrev:"Bra fortsätt åk till Calangute, så får vi ha Palolem för oss själva!"
Svara med citat

Gammal 2011-12-26, 21:29

Gäst

Standard Hejsan!
Citat:
Ursprungligen postat av undraren Visa inlägg

Hej, har lite frågor om goa här som jag hoppas nån kan svara på..

Vilka åldersgränser är det på krogarna osv?
och hur mycket pengar kommer gå åt? på nöjen, shopping etc
allt utom hotell och resa!

och vad rekomenderar ni norra lr södra goa? turistort lr inhemsk ort?

tacksam för all hjälp! :>
Jag var och reste 3 månader i indien i vintras, min budget var på 200 sek per dag inkl boende och det klarade jag mig bra på, ibland var det pengar över också.
Jag rekomenderar dig varmt att åka till Palolem i södra indien, jag har varit där 4 ggr och ska dit för 5:e gången i januari, det är paradiset på jorden
Arambol i norra goa är också rätt schysst, mer backpackers där.
Calangute och Baga där hittar du charter turisterna.
Åldersgräns på krogarna? Hm...vit och turist, ska nog inte vara några problem, har då aldrig varit med om att det är någon åldersgräns. Men är du Indier och ska ut på klubb i Baga då måste du ha en flickvän med för att komma in.

Och kom ihåg att pruta när du ska shoppa
Lycka till och ha en trevlig resa
mvh / tina
Svara med citat

Gammal 2012-01-18, 02:10

wickz

Nykomling
wickz är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av India virgin Visa inlägg

Jag har också lite undringar har aldrig vart i Indien.... Men jag ska åka dit och stanna i ca 5 månder. I södra Goa på ett hotell som heter Best Western Peace Valley ... Ska vara 5 stjärnigt, någon som vet om hotellet är bra? Sen undrar jag om man klarar sig med 3000kr i månaden som fickpengar. Jag är inte direkt någon slösare men vill inte vara snål. Har ju hört att Goa är ett av de dyraste ställerna i Indien. Men som sagt detta är ingen 2 veckors semester då jag ska "unna mig" massa utan ska bo där i 5 månader.
I fickpengar? ink mat då?
tja om det inte skulle räcka för dig så har vi problem här kan jag ju lätt konstatera. Har du varit iväg= hu var det?

när jag söker resor nu finner jag för 3.800 pp t/r till mumbai. tänk på att olika städer ger olika pris. att ta tåget eller flyget i Inden vidare kan bli klart mer lönsamt.
Vi betalar ca 12.000 för 2 vuxna, en 5åring och en pytte för vår lygning. 12 h ca per väg. Qatar.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8