ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-06-19, 13:44

freddies76

Standard Goa och stränder
Hej,

jag och min sambo planerar 2 v i Goa. tänkte fixa flyg själva och sedan leta på ett hyfsat boende. Det som slår mig är att de flesta inte tycker att stränderna är så jättefina. Har varit i thailand och tyckte det var underbara stränder där. Någon som både vart i thailand o Indien(Goa) som kan jämföra resmålen??

Tacksam för svar...

Mvh
fredrik
Svara med citat

Gammal 2006-06-21, 21:53

Lena Sunesson

Standard
Hej ! Vi har varit i Thailand (Koh Samui) och Goa. Thailand har vitare sand, temeratur ungefär detsamma. Lugnare vatten i thailand på vår ö.
Vi älskar Goa och ska återvända dit i november var där förra året i november. MVh Lena Sunesson
ljs@glocalnet .net
Svara med citat

Gammal 2006-06-23, 23:14

jasmin82

Nykomling
jasmin82 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: jun 2006

Rykte: 0

Standard
Hejsan..

Jag reste runt i både Indien och Thailand...Goa har oxå fina stränder mysigt ställe med trevligt folk. Det är jätte lätt att hitta boende med både toa och dusch för några få kronor på stranden.

Ha de så skoj 8)
Svara med citat

Gammal 2006-06-25, 15:21

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Jag har varit i goa och phuket och tycker stranden i goa är finare än den i t.ex. patong. Däremot är det i Thailand lättare att hitta en avlägsen öde strand med några palmer och det hittar du inte i Goa. Bara några hundra meter ut i havet i Goa finns det delfiner.

Jag befinner mig på semester just nu, men kan ladda upp bilder från båda stränderna om ca en vecka.
Svara med citat

Gammal 2006-11-08, 19:36

Standard
Hej vi ska åka till Goa 22 november och letar tips på spännande grejer att göra, fina stränder, hotel, mysiga resturanger mm.

Martin & Marre 8)
Svara med citat

Gammal 2007-02-26, 13:56

filt

Medlem
filt är inte uppkopplad
filts avatar

Reg.datum: feb 2007

Standard
Nu har ni troligtvis redan rest och återvänt, men tips kan ju vara intressant även för andra...

Jag skulle varmt rekommendera er att åka till Palolem, Goas vackraste strand. Den ligger i Södra Goa.

Antar att ni flyger till Mumbai, därifrån går det ett tåg strax efter 22 (Skall ni sova en natt i Mumbai så ta in på Hotel Volga II, ligger i Colaba och kostar bara några hundra rupees). Tåget går till Margao, och AC3-Tier Sleepers class kostar ca 800 rupees. Från stationen Margao åker man taxi för ca 600 rupees till Palolem.

Boende i Cocohuts på stranden kostar 150-400 rupees, och där finns säng, filt, myggnät och takfläkt.

Cressida är ett nice ställe att bo på.

Gammal 2009-08-22, 23:22

go2goa

Nykomling
go2goa är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Standard
Hej Fredrik!

Har varit i både Thailan ocg Goa. Vattnet inte lika turkost i Goa. Men jag upplever stränderna som lika fina. Det finns endel helt underbar stränder i Norra
Goa t.ex Paradise beach en bit utanför Baga.
Själv blev jag så förtjust i Goa att jag har skaffat mig ett litet guest house med 2 min gångväg till Calangute Beach.
Söker ni boende till bra pris så kontakta mig på info@go2goa.se

Inom kort kommer min hemsida upp go2goa.se

Lycka till
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8