ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-04-13, 03:21

Lobelia

Medlem
Lobelia är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: apr 2006

Rykte: 0

Standard Söker Indienresenärer (ej turister)
Läste igenom inläggen i den här forumdelen och kan konstatera att de flesta verkar ha nöjt sig med att turista bland andra turister i Goa/Indien.

Jag skulle vilja komma i kontakt med andra resenärer, backpackers eller liknande som likt mig helt undvikit turistställen, hotell, restauranger osv. Människor som rest runt och upplevt det riktiga livet i Indien, gärna på egen hand. Levt spartanskt, kanske sovit ute i det fria och levt på trädens frukter och nötter. Ty jag känner att jag inte har något gemensamt med charterturister efter att ha läst berättelser. Vi har inte varit i samma Indien helt enkelt.

Hör av dig!

Här eller till Concanon88@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2006-04-13, 10:09

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Wikipedia http://sv.wikipedia.org/wiki/Turist definerar en turist så här:

"Turist är en person som reser till en annan plats i syfte att ha roligt eller för att uppleva olika sevärdheter m.m. utanför sin vanliga omgivning."

Att bara kalla charterturister för turister är fel. Alla som reser till indien för att upptäcka och uppleva indien är turister oavsett om dom cyklat dit eller flög med Novair. Likaså är man turist oavsett om man besöker Goa, Agra eller Mumbay.

Sen kan jag hålla med om att det är helt annan upplevelse att åka med Apollo till Goa eller på egen hand anorda en rundresa runt hela Indien. Men man är fortfarande turist. Det är min åsikt i alla fall.

Du kanske kan skriva en reseberättelse om vad du har upplevt och locka andra till liknande upplevelser?
Svara med citat

Gammal 2006-04-13, 13:30

Lobelia

Medlem
Lobelia är inte uppkopplad
Medlem

Standard
På så vis. Ja du kan ju vara turist i din egen stad också.

Ser att jag uttryckte mig lite otydligt i natt. Jag menade att jag skulle vilja komma i kontakt med människor som rest under längre perioder, alltså som inte har hus & hem väntandes i Sverige under tiden. Människor som varit borta något eller några år i stöpet, hankat sig runt (arbetat på barnhem i Dominikanska, plockat apelsiner i New Zeeland osv). Kort sagt, som har levt i vardagen och bott utomlands och inte bara besökt den tillfälligt.

Gärna kvinnor som liksom jag har rest på egen hand, med eller utan barn, då det är något alldeles annorlunda motför att resa som eller med man i många länder, Indien inkluderat.
Svara med citat

Gammal 2006-04-18, 05:15

sussinann

Medlem
sussinann är inte uppkopplad
Medlem

Standard Backpacker
Hej hopp!
Skulle tro att jag nästan hör till kategorin med resenärer som du letar efter. Ägnade en (alltför kort) månad åt att resa runt i västra Indien; Mumbai, Diu, Ajmer, Jaisalmer, Sawai madhopur, Dehli, etc. Skippade turistvägarna och reste med lokaltåg o bussar, åt där indierna åt, gick istället för att åka cykeltaxi eller tuk-tuk.... Om det är nåt du skulle vilja så är det bara o fråga!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8