ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-02-05, 13:47

användarnamn

Nykomling
användarnamn är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Rykte: 0

Standard frågor om flygbiljetter
Hej! Jag är en tjej som fyller 18 år iår, tänkte resa med några kompisar under sommaren till thailand. Eftersom detta är min första resa utan föräldrar osv, så vill jag planera/boka denna resan själv.
Har kollat på biljetter varje dag, vissa biljetter ändras till och från med några hundralappar osv. Och eftersom vi är studenter söker vi de billigaste biljetter men ändå med ett bra flygbolag. Nu till min fråga: Igår (lördag) hittade jag otroligt bra biljetter med Qatar airways för 5600 ungefär. Fanns även flera med Qatar för lite dyrare priser osv. Så jag tänkte vänta en dag då jag har pratat med mina kompisar, så idag (söndag) skulle jag boka. men det fanns inte en endaste biljett kvar från Qatar. Undrar om alla är slutsålda eller vad som hänt med dom? Kan dom verkligen försvinna sådär på mindre än 24 h. Kommer dom komma tillbaka tro? Ursäkta min amatörhet, men eftersom det är söndag så är inga resebolag öppna så kan ej ringa och fråga. Hoppas ni kan svara på detta!
Svara med citat

Gammal 2012-02-05, 13:53

användarnamn

Nykomling
användarnamn är inte uppkopplad

Standard glömde tillägga
glömde tilläga att jag hittade biljetter med Finnair idag och funderar på att beställa dom istället. Ungefär samma pris. Men hade helst vilja flyga med Qatar eftersom de är rankad 1a och har bara hört positiva omdömmen om dem. Vad tycker ni?
Svara med citat

Gammal 2012-02-05, 15:38

Gäst

Standard
Thai Air har ju kampanj för den tiden, priset ligger väl på c:a 5.200 sek
Svara med citat

Gammal 2012-02-07, 15:50

Emelieflyg

Super Moderator
Emelieflyg är inte uppkopplad

Standard
Det kan mycket väl vara så att biljetterna i just den prisklassen tog slut och att det nu bara finns dyrare biljetter kvar.
Är de inte tillbaka vid det här laget så skulle jag bokat några andra biljetter.

Hoppas ni får en härlig resa!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8