ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-10-03, 08:20

Gäst

Standard Billigaste flygresa Sverige - Buenos Aires över årsskiftet
Hej,

Har planerat att åka till Buenos Aires i två veckor från Sverige (helst Stockholm, men Göteborg och Köpenhamn går också bra) med tjejen över jul/nyår, 26-29 december till 9-12 januari. Tycker att flygbiljetterna är väldigt dyra, drygt 10 500SEK är det billigaste jag har hittat på Pricerunner, Skyscanner, Luftgrop etc. Någon som är duktig som skulle vilja hjälpa mig att leta? Man skulle ju också kunna flyga från London etc (ansluta med Ryanair) men vad jag har kunnat se så är det inte mycket billigare.

Mvh,
Viktor
Svara med citat

Gammal 2011-10-04, 12:49

Gäst

Standard
Hej Viktor!

Gjorde en liten snabbsökning på lite andra söksajter och hamnade runt samma pris som du kom fram till. Testade även från london, göteborg utan resultat.. Man tjänar också någon tusenlapp på att vara ute i god tid när man bokar! Därför tror jag det är svårt att hitta billigare flyg till buenos aires om du vill boka nu. Kolla på datum längre fram februari, mars så blir det säkerligen billigare.
Annars kan jag tipsa om Rio om du inte redan varit där. Hittade på allaflygbiljetter.se sthlm-rio 28 dec - 13 jan = 8660kr per person
Jag blev totalt förtjust i Rio när jag var där 2008, ska åka tid igen nu i november i år.
Hör av dig här på diskussionen om du vill ha mer tips om Rio.

Mvh Sara
Svara med citat

Gammal 2011-10-04, 14:03

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard
Buenos Aires är ett resmål jag bara måste till, får väl se när dock =} Det blir ganska dyra flygbiljetter men det beror mycket på att det faktiskt är väldigt långt samt inte något superbehov från Europa (jmfr. Sydney, ännu längre men ungefär samma peng). Dock är det väldigt billigt i Argentina, så även om flyget kostar en slant så lever man billigt där vad jag förstår, Anna kanske kan ge mer exakt information dock.
Svara med citat

Gammal 2011-10-06, 18:27

Gäst

Standard
Argentina och Brasilien är de bland de dyraste länderna i sydamerika.. Vill man åka dit det är jättebilligt ska man satsa på Asien..malaysia är mycket mycket billigare än i Brasilien t ex..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8