ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-06-05, 19:19

Kompiiisen

Nykomling
Kompiiisen är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2011

Rykte: 0

Standard Flyga första klass med Airbus A380 billigast?
Hej jag har sökt så jag snart blir galen, jag vill alltså flyga första klass med en Airbus A380.... Var jag åker ifrån är oviktigt, så länge planet går till Bangkok och reselängden är ca 20-30 dagar.

Har sökt på Qatar, och Emirates hemsida, men blir tokig när man inte kan få fram någon kalender, utan måste välja exakta dagar. Sen att allt nollställs stup i kvarten gör det inte bättre.

Det jag eftersöker är en hemsida likt Flygresor.se där man kan välja flygplanstyp och klass.

Väldigt tacksam för svar!
Svara med citat

Gammal 2011-06-05, 22:21

jacko3

Nykomling
jacko3 är inte uppkopplad

Standard
Av de två flygbolag du nämnde flyger inte Qatar Airways med Airbus A380, däremot gör Emirates det.

Räkna dock med att en flygbiljett i första klass Sverige-Bangkok med Emirates i första klass ligger på drygt 75.000 kr tur och retur.
Svara med citat

Gammal 2011-06-05, 23:02

Kompiiisen

Nykomling

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av jacko3 Visa inlägg

Av de två flygbolag du nämnde flyger inte Qatar Airways med Airbus A380, däremot gör Emirates det.

Räkna dock med att en flygbiljett i första klass Sverige-Bangkok med Emirates i första klass ligger på drygt 75.000 kr tur och retur.
Jag har hittat t/r från Dubai-BKK för ca 37k första klass. Jaha Qatar flyger inte A380
Svara med citat

Gammal 2011-06-06, 13:31

Gäst

Standard
Om målsättningen är att flyga första klass på Airbus A380 till vilket pris och vilken rutt som helst så finns det ett hett tips.

Du kan flyga Hong Kong-Bangkok med Emirates i första klass för 5700 kr tur och retur inklusive skatter.

Det är dock en resa på endast två timmar och 30 minuter, men Airbus A380 är vad som används.

Se länken längst ner:
Andra Billiga Premium biljetter 2011 - Page 3
Svara med citat

Gammal 2011-06-06, 23:02

Kompiiisen

Nykomling

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Om målsättningen är att flyga första klass på Airbus A380 till vilket pris och vilken rutt som helst så finns det ett hett tips.

Du kan flyga Hong Kong-Bangkok med Emirates i första klass för 5700 kr tur och retur inklusive skatter.

Det är dock en resa på endast två timmar och 30 minuter, men Airbus A380 är vad som används.

Se länken längst ner:
Andra Billiga Premium biljetter 2011 - Page 3
Ojdå, tack för länken
Svara med citat

Gammal 2011-06-08, 13:38

Gäst

Standard
Har tyvärr ingen bra sida som jag kan rekommendera. Arbetar som resesäljare.. Med Emirates kan du flyga med A380 till Bangkok. Deras pris i första klass ligger idag på SEK150815 + skatt. Skatten är inte så hög, ca 2500:-.
Svara med citat

Gammal 2011-06-10, 10:06

Gäst

Standard
Hur kan det finnas någon i hela världen som tycker att en flygresa mellan Sverige och Bangkok är värd över 150.000:-??

Snacka om kapitalförstöring.
Svara med citat

Gammal 2011-06-10, 13:57

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Kapitalförstöring kan jag hålla med om, men det är dessa flygbiljetter som håller flygbolagen vid liv. Flygbolagen går inte runt på att sälja ekonomibiljetter för 6000 kr Europa-Asien t/r. Och just det här är anledningen till att jag tror Norwegian kommer misslyckas, framförallt om man tänkt sälja biljetter för 2000 kr). SAS säljer inga biljetter för 150k, men det kostar iaf 30k att flyga business och dessa biljetter är ett måste för att få bolaget att gå runt.
Svara med citat

Gammal 2011-06-10, 16:37

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Micke Visa inlägg

Kapitalförstöring kan jag hålla med om, men det är dessa flygbiljetter som håller flygbolagen vid liv. Flygbolagen går inte runt på att sälja ekonomibiljetter för 6000 kr Europa-Asien t/r. Och just det här är anledningen till att jag tror Norwegian kommer misslyckas, framförallt om man tänkt sälja biljetter för 2000 kr). SAS säljer inga biljetter för 150k, men det kostar iaf 30k att flyga business och dessa biljetter är ett måste för att få bolaget att gå runt.
Trots det går ju inte SAS runt och kommer aldrig att göra det heller
Svara med citat

Gammal 2011-06-10, 16:39

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Standard
Anledningar till att SAS går dåligt finns det många men om man läser bokslutet så är långdistansflyget den delen som går bäst hos SAS.
Svara med citat

Gammal 2011-06-10, 22:15

Kompiiisen

Nykomling

Standard
Skulle vara tacksam om vi slapp offtopic. Sånt som rör Airbus A380 Första/Buisness är välkommet.

Sen att vissa tycker det är att slänga pengarna i sjön eller liknande får stå för er. Det är är något jag länge velat göra. Alla har vi olika intressen.

Tack ni som har svarat
Svara med citat

Gammal 2011-06-12, 13:48

Gäst2

Standard
Om du verligen vill uppleva riktigt bra första klass så fundera på Singapore Airlines. De flyger från London, Paris och även Zurich med 380. Sen får du byta i Singapore mot Bangkok.

Det allra grymmaste är om du först flyger till New York och därifrån flyger New York - Singapore med 380. Planet har bara första klass och du kan boka en egen svit. skall du ha något grymmare än det är det egen kärra som gäller
Svara med citat

Gammal 2011-06-12, 13:53

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Standard
New York -Sinagpore är världens längsta flyglinje och den är för lång för A380 och flygs istället med A340-500.
Svara med citat

Gammal 2011-06-26, 20:51

Gäst

Standard
Hittade detta reportage om Emirates första klass. Ser riktigt bra ut!
Det ska vara samma stolar på Airbus A380.
BusinessClass.se - För medvetna resenärer - Det lyxigaste flygindustrin kan erbjuda? En test av Emirates Första Klass svit

Marcus
Svara med citat

Gammal 2011-08-12, 20:15

Gäst

Standard Första klass
Mr Jet har så du kan söka på första klass och +/-3 dagar men inte med flygplanstyp. Men pröva med emirates från london till Bangkok. Dom brukar flyga med Airbus 380 där. Jag sökte 2-25 november och det kostar lite över 51.000 kr att flyga första klass på Airbus 380 dom dagarna. Ibland är en sträcka eller två med Boeing 777.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8