|
Köpenhamn-Orlando-Tampa-Köpenhamn
|

2011-02-06, 23:14
|
Reg.datum: feb 2011
Rykte: 0
|
Köpenhamn-Orlando-Tampa-Köpenhamn
Tänkte åka i slutet av oktober. Vad är bäst mellanlanda i Paris med Air France, i Toronto med Air CAnada, i New York med SAS eller i Frankfurt med Lufthansa?
Finns kanske även andra alternativ.
Vilket känns smidigast, har ju läst här på forumet att det kan vara besvärligt att byta flyg i USA är det samma med Canada?
Tips mottages tacksamt!!
|
|
|

2011-02-06, 23:52
|
Reg.datum: jan 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av moc
Tänkte åka i slutet av oktober. Vad är bäst mellanlanda i Paris med Air France, i Toronto med Air CAnada, i New York med SAS eller i Frankfurt med Lufthansa?
Finns kanske även andra alternativ.
Vilket känns smidigast, har ju läst här på forumet att det kan vara besvärligt att byta flyg i USA är det samma med Canada?
Tips mottages tacksamt!!
|
Det är inte lika besvärligt att mellanlanda i USA som det varit, man får i.o.f.s. hämta ut bagaget , bära det genom gränskontrollen och lämna in det igen, man har eller håller dock på att bygga om flygplatserna så det går/ska gå snabbare och smidigare att komma igenom gränskontrollerna (det upplever vi också att det gör, mycket bättre än för några år sen). Finns ju också Iceland Air med mellanlandning i Reykavik (kortaste vägen till Florida) och British Airways med mellanlandning i London. Viktigare att se på den totala restiden än var man mellanlandar tycker jag.
|
|

2011-02-09, 21:37
|
|
Har läst en del klagomål om Islander Air. Hur är Air France?
|
|
|

2011-02-10, 07:56
|
Reg.datum: feb 2006
Rykte: 7
|
Vi åker aldrig mer med Air France efter att ha blivit väldigt illa behandlade. Och det gäller både själva Air France och flygplatsen i Paris. Fruktansvärt arroganta och snorkiga. Kolla tråden om Air France så ser du vad andra tycker. Jag avråder bestämt från att åka med Air France.
|
|
|

2011-02-13, 00:05
|
Reg.datum: feb 2010
Rykte: 3
|
Generellt finns det ris och ros med varje alternativ. Det är dock allmänt känt att Paris är en väldigt stökig och komplicerad flygplats. Detsamma gäller flygplatser i USA (även om dem förbättrats på sistone, som någon nämnde). Frankfurt och London är också smått förvirrande men fortfarande bättre alternativ för den ovane resenären.
De smidigaste alternativen är dock München (Lufthansa), Reykjavik (IcelandAir) och Amsterdam (KLM).
|
|
|

2011-02-13, 21:48
|
|
Hej igen
Tack för era synpunkter, Tittade på Icelander men då kan vi inte åka hem från Tampa.
Över London hittar jag bara med två olika flygplatser. Landar på en och åker från en och det verkar ju inte så bra.
Är snurrig!!!!!!!!!!!!
|
|
|

2011-02-14, 22:08
|
Reg.datum: maj 2009
Rykte: 4
|
Glöm inte bort att du även har Continental och Delta som flyger från Köpenhamn via Newark respektive JFK. Jag har själv flugit med Continental tre gånger till både Tampa och Orlando, och har varit mycket nöjd med både pris, punktlighet och service.
Det enda bottennappet jag råkat ut för var Icelandair, det var iofs otroligt billigt med 2790kr ToR Arlanda-Orlando - det gjorde resan lite mer uthärdlig...
|
|
|

2011-02-15, 17:47
|
|
Hittade ett med Continental till Florida och SAS hem. Tror ni det är bättre?
Räcker det med 1.5 timme för byte i New York (Newark) eller man ska boka ett senare anslutningsflyg till Orlando???
TAck än en gång, har aldrig kännt mig så tveksam.
|
|
|

2011-02-15, 18:13
|
Reg.datum: feb 2010
Rykte: 3
|
Det låter bra faktiskt. Skulle du mot förmodan missa ditt flyg i Newark pga försening blir du ombokad till nästa möjliga avgång utan kostnad - då är det lika bra att satsa på den kortare bytestiden och hoppas på det bästa
|
|
|

2011-02-15, 21:56
|
Reg.datum: jan 2007
|
Citat:
Hittade ett med Continental till Florida och SAS hem. Tror ni det är bättre?
Räcker det med 1.5 timme för byte i New York (Newark) eller man ska boka ett senare anslutningsflyg till Orlando???
TAck än en gång, har aldrig kännt mig så tveksam.
|
Vi hade kortare tid i Newark och var lite oroliga, tog tiden och det tog oss 50 min att från vi landade till vi var vid nästa flyg i en annan terminal, Newark var förvånansvärt smidig så kör på det om det är bra pris.
|
|

2011-03-12, 15:29
|
|
bokat
Hej
Tack för hjälpen när jag var förvirrad  Nu har vi bokat och det blev Köpenhamn-Orlando med Continental mellanlandning NY dit och hem med Air Canada mellanlandning Toronto. Bra flygtider tycker jag i alla fall sen får vi se hur de sköter sig. LÄNGTAR...
|
|
|

2011-04-14, 21:57
|
|
Flyg inställt
Hej
Nu när vi äntligen bokat och bestämt nått riktigt bra kändes det som.....
flyget är inställt och vi har blivit ombokade till ett som tar mycket längre tid.
Här valde man och betalde för det snabbaste och så ställer de in,,,,,besviken.
Carina
|
|
|

2011-04-14, 22:01
|
Reg.datum: maj 2009
Rykte: 4
|
Citat:
Hej
Nu när vi äntligen bokat och bestämt nått riktigt bra kändes det som.....
flyget är inställt och vi har blivit ombokade till ett som tar mycket längre tid.
Här valde man och betalde för det snabbaste och så ställer de in,,,,,besviken.
Carina
|
Vilket flyg är det som blev inställt?
Jag själv drabbades av en ändring i tidtabellen på ett bokat flyg som skulle innebär att jag skulle få drygt fem timmars bytestid på MCO-JFK-CPH. Jag hittade ett alternativ MCO-ATL-CPH med fyra timmar kortare restid, och efter lite övertalning med Deltas bokningskontor så fick vi kostnadsfritt boka om till den resvägen - trots att våra biljetter inte är ändringsbara.
|
|
|

2011-05-15, 18:28
|
|
Jo vi fick oxå boka om men vi hade ju betalt mer för att få ett snabbt flyg och nu är vi bara ombokade till sämre och har ju fortfarande betalt det dyrare priset.
Jaja det blir nog bra.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|