ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-08-24, 01:17

RL26

Medlem
RL26 är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 0

Standard Söka med flera olika avrese alternativ?
Finns det någon sök tjänst där man kan välja flera olika avrese städer samt destinationer?

tex Från GOT, CPH och MMX - BKK, KUL och HKG.

Visst går det ganska snabbt att söka var för sig men en multisökning vore optimalt!
Svara med citat

Gammal 2010-09-11, 22:30

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 3

Standard
Inte så vitt jag vet. Men Expedia har en fiffig option i sin sökmotor. När du t.ex söker MMX-BKK och kommer till sidan för flyg- och priser har du möjlighet att ändra avrese- och ankomstflygplatsen till något annat i närheten för att få ett bättre pris. Till vänster på sidan ser du alla valmöjligheter.

Det brukar vara en stor hjälp för mig när jag letar billigt flyg
Svara med citat

Gammal 2010-09-12, 09:17

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Samma funktionalitet finns för övrigt på prisjämförelsesajten www.flygresor.se
När man gjort en sökning klickar man på "prismatris" och kan snabbt och enkelt både se och söka priser på närliggande datum. Om man instället klickar på "lägsta pris till..." får man se de lägsta priserna som andra besökare hittat till resmålet.

Att göra sökningar från MMX och GOT är inte möjligt i bokningssystemen. Det går inte heller göra sökningar på pris eller med öppna datum. Den enda sökningen som tillåts i de stora flygbokningssystemen som t.ex. Amadeus, är "TILL IATA", "FRÅN IATA", "UTRESEDATUM" och "HEMRESEDATUM". Eftersom alla sajter söker hos Amadues eller deras motsvarigheter har alla samma begränsningar.
Senast redigerad av Micke den 2010-09-12 klockan 09:24.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8