ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-08-07, 12:05

Ann-Cha

Nykomling
Ann-Cha är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 0

Standard Billigt flyg till New York
Hej!
Jag hade tänkt att besöka New York till våren 2009, någon som kan rekommendera billigt flygbolag?
Jag tycker att jag kollat upp de flesta (vad vet jag) men det billigaste jag hittat är Icelandair med 6500 kr/person (återbetalninsgbar biljett). Tycker ändå att det borde finnas billigare. Tacksam för alla rekommendationer!
Svara med citat

Gammal 2008-08-07, 12:28

Hallmat

Globetrotter
Hallmat är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 6

Standard
Det funkar inte riktigt så. Alla flygbolag kan vara billiga, alla flygbolag kan vara dyra. Det beror på t.ex. kampanjer av olika slag, när du ska åka, hur länge du ska vara borta, var du ska flyga ifrån, när du bokar etc.

Jag gjorde en sökning på Orbitz för datumen 3/4 - 13/4 från Stockholm. Det billigaste jag hittade var Lufthansa för 764 dollar (ca. 4700 kr.) Att komma under det pris du hittat borde inte vara svårt, men som sagt, det beror på en rad omständigheter.

Priserna varierar från dag till dag så det är bara att söka på diverse söksidor tills man hittar ett pris man är villig att betala.

Sök t.ex. på
Orbitz: Cheap Travel, Flights, Hotels, Vacations, Car Rentals, Cruise, Activities
Flygresor.se - Jämför pris på billiga flygresor
Sök och jämför resor från 675 företag - Reseguiden.se

Men det finns många, många fler.

Gammal 2008-08-23, 05:30

Gäst

Standard
10juni - 6aug åkte jag t/r sthlm-NY, för endast 4040kr. Bokade biljetten 6mån tidigare.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8