ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-07-10, 20:52

Maja-Lisa

Nykomling
Maja-Lisa är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 0

Smile Billiga inrikesflyg i USA
Åker till New York med familjen i maj, men hemresan går från Florida. Som ni förstår behöver vi ett inrikesflyg mellan New York och Florida. Fick tipset att kolla American Airlines europeiska hemsida (eftersom vi inte har amerikansk adress eller betalkort) och hittade superbilliga biljetter. Men det hette något i stil med supersaver economi, och var betydligt billigare än ekonomibiljetterna. Min fråga till Er därute är om man vågar köpa dessa. Är det någon som har erfarenhet? Det låter ju som om där måste vara en hake om dessa kostar typ 70 dollar jämfört med 200 och över som är priset för andra biljettyper.

Kanske har ni något tips på andra flygbolag med billiga biljetter på östkusten. Det verkar som om det billigaste är att köpa från de amerikanska flygbolagen direkt, men finns det risker med detta???

Tacksam för tips!!!!!
Svara med citat

Gammal 2008-07-10, 21:02

Hallmat

Globetrotter
Hallmat är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 7

Standard
Här hittar du fler lågprisbolag i USA:

Resetips - Guide till billigt flyg och billiga resor - Billigt flyg till USA och Kanada

Det finns ingen hake - det går att hitta riktigt billiga biljetter ibland. Och är det American Airlines får man anta att det är seriöst.

Gammal 2010-01-03, 23:42

Gäst

Standard Svar inrikes USA
Citat:
Ursprungligen postat av Maja-Lisa Visa inlägg

Åker till New York med familjen i maj, men hemresan går från Florida. Som ni förstår behöver vi ett inrikesflyg mellan New York och Florida. Fick tipset att kolla American Airlines europeiska hemsida (eftersom vi inte har amerikansk adress eller betalkort) och hittade superbilliga biljetter. Men det hette något i stil med supersaver economi, och var betydligt billigare än ekonomibiljetterna. Min fråga till Er därute är om man vågar köpa dessa. Är det någon som har erfarenhet? Det låter ju som om där måste vara en hake om dessa kostar typ 70 dollar jämfört med 200 och över som är priset för andra biljettyper.

Kanske har ni något tips på andra flygbolag med billiga biljetter på östkusten. Det verkar som om det billigaste är att köpa från de amerikanska flygbolagen direkt, men finns det risker med detta???

Tacksam för tips!!!!!
Hej Maja-Lisa

Kommer att Resa med min familj till USA i böjan av April och vi kommer att flyga till New York först och sedan bila till Orlando sen tar vi flyget från Tampa upp till New York med Continental och det är på inrådan av SAS . Betalade 895:-/person verkar kanon
Svara med citat

Gammal 2010-01-04, 11:22

Hallmat

Globetrotter
Hallmat är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 7

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej Maja-Lisa
Kommer att Resa med min familj till USA i böjan av April och vi kommer att flyga till New York först och sedan bila till Orlando sen tar vi flyget från Tampa upp till New York med Continental och det är på inrådan av SAS . Betalade 895:-/person verkar kanon
Jag tror Maja-Lisa redan har åkt.....

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8