ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-02-18, 20:10

sodran

Nykomling
sodran är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Rykte: 0

Standard SWR Kreta Makrigialos i maj
Hej,

Vi har precis bokat en resa till Kreta med Ving. Någon här som bott på Sunwing Resort Makrigialos på Kreta?

Hur var maten?
Hur var rummen?
Poolerna?
Bra utflykter?
Vi reser redan i maj - någon som varit på Kreta då och har erfarenhet av vädret och temperaturen i havet?
Kallt i ouppvärmda pooler i maj?

Vi har bokat en Lollo och Bernie suite. Någon som bott i en sådan?

Har hört ett par kollegor som inte tycker att maten var lika fin på Kreta som på andra Sunwing Resort på Mallorca typ. Någon med erfarenhet av det? Maten är viktig för oss och det får gärna finnas fräsch frukt och bär på frukostbuffen t ex.

Vi har varit med Fritidsresor Blue Village på Kreta och maten var inte speciellt bra...trista dessertbuffer o s v.

Tacksam för all input!
Svara med citat

Gammal 2012-03-03, 21:31

Gäst

Standard mkr maj
HEJ!
När åker ni?
Vi har bott på Apollon i aug.Då var det jättevarmt!
Maten var jättebra.vi åkte med en dotter som är superallergisk o de ordnade allt!!
Stranden är helt underbar!!
Vi åkte med två barn 5 o 8 år.
De stortrivdes!!
hoppas ni kommer att göra det oxå!
mvh anna
Svara med citat

Gammal 2012-03-26, 15:06

Gäst

Smile Kreta i maj
Hej!

Jag åkte till Kreta första veckan i maj förra året, visserligen inte till den orten eller det hotellet du nämner. Jag tänkte bara dela med mig av min erfarenhet av vädret och Kreta så tidigt på säsongen.
Vädret kan som sagt vara skakigt i maj men vi hade fint väder (20-28 grader och sol/växlande molnighet) alla dagar utom 1 och då åkte vi på utflykt. Om ert hotell inte har uppvärmd pool kan det vara kallt, havet likaså. Knappa 20 grader var det tror jag. Men mina barn plaskade i vattenbrynet ändå. :-)
Det var väldigt vackert med ett grönt Kreta (har varit där på högsommaren tidigare och då är det mest brunbränt överallt)! Sen måste jag säga att det var underbart att vara där precis i början av säsongen! Alla greker hade en härlig positiv attityd, det var toppservice överalllt.
Ni kommer säkerligen få en finfin semester!

Hälsningar,
Sara
Svara med citat

Gammal 2012-03-29, 16:39

Havsutsikt

Thumbs up Bra val
Hej.

Har varit på denna anläggning fyra gånger, kanon bra. Inte så mycket utflykter dock. Ner till byn är det en lagom promenad, passa på och gå ner och är där nere. helt ok restauranger.

Lätt att bara hamna i anläggningens restaurang, man blir lätt bekväm. På vägen ner till stranden finns ett skjul som säljer helt supergoda enkla rätter, grekisk sallad där är precis lagom till lunch.

Vi har alltid åkt i slutet av maj, inte kallt, tvärt om. Doch blir det mörkt på kvällen, så det är inte läge att vara ute och springa efter tolv.
Bra val, lycka till.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8