Hej!
Jag har varit på Ios en hel del senaste två åren och kan varmt rekommendera greklands bästa partyö! Jag är 22 år, har varit på rhodos, kos, napa, magaluf men jag tycker Ios slår allt det! Jag ska tillbaka nu i sommar i 10 dagar.
Lite om Ios:
Lättast att ta sig dit är att boka flyg till Santorini och sedan ta båt därifrån till Ios (jättelätt) och inte alls dyrt med båten. Apollo flyger till santorini men vi brukar boka genom tex flygresor.se, har även åkt mellan öar tidigare och även från Aten. Åker ni med Apollo får ni direktflyg vilket kan vara skönt.
Jag skulle inte rekommendera er att bo på Sunrise.. Det har fått dåligt rykte senaste året och personalen där vill helst att man bara ska gå till klubbar som dom samarbetar med. Tråkigt! Men såklart kan ni bo där med.. men jag skulle inte gjort det. Och andra sidan är det mycket svenskar och norskar på sunrise, och det är fest. Men bor ni där så kommer ni hänga med den gruppen.
Antingen så bokar ni inte hotell utan när ni kommer komma med båten så kommer det stå massa olika folk och erbjuda boende/hotell och ni kan välja då, själv så brukar jag bo på Lofos Village, jättebra hotell med underbar personal. Det ligger 50 m från centrum!
Annat alternativ är att bo på Far out, nere vid stranden.
Det är billigt där! Du får bra och stora portioner mat för bra priser, spriten är billig och ja

)
När tänker ni åka? Midsommar på Ios är grymt! Annars från midsommar och framåt är det drag. Det som är bra med Ios är att det inte är så försvenskat, det är mycket folk från kanada, australien, USA osv. Världens mysigaste ö! och medelåldern är 18-25!
Hör av er om ni har några fler frågor.
/S