ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-17, 18:21

Gäst

Standard Vilket ställe är bäst på Rhodos?
Tjena!

Vi är ett gäng ungdomar i 17-19årsåldern som ska på charter i slutet av juli. Men om man ska till Rhodos och vill festa med andra skandinaver och ungdomar, vart är bäst att åka då? Finns ju lite olika ställen att välja på. Med fritidsresor kan man välja på följande mål:

Faliraki
Ixia
Kalithea
Kiotari
Kolymbia
Lardos
Lindos
Rhodos Stad

Vilket av dessa är bäst att åka till om man vill hamna på bästa feststället? Vart hänger alla ungdomar? Tips på hotell uppskattas också Gärna ett inte allt för sunkigt (gärna 3-4 stjärnor)

Tacksam för svar!
Svara med citat

Gammal 2012-01-17, 21:37

zorken

Nykomling
zorken är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Rykte: 0

Standard
Har själv varit inne på Rhodos och som jag uppfattade det så är det antingen Rhodos stad eller Faliraki som gäller. Som jag förstått så ligger den berömda bargatan i Rhodos stad och på diverse sidor stod det att Faliraki var känt för sitt nattliv. Lindos mm var mer familj vänligt. Men som sagt mest min egen uppfattning och har inte så bra koll då jag inte besökt dessa platser!
Svara med citat

Gammal 2012-01-18, 07:27

Gäst

Standard
Ah, då var det lite som jag misstänkte att Rhodos stad är mest populärt. Men är det dyrt på Rhodos? Alkohol, mat, drinkar?

Är det för övrigt någon som vet något om detta hotell: Petit Palais Mitsis ? Verkar ligga väldigt centralt och vara ett soft hotell, men är det mycket ungdomar där i juli/augusti?
Svara med citat

Gammal 2012-03-14, 18:15

Malik

Medlem
Malik är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 5

Standard
Ja bara skummade igenom de ni hade skrivit om vilka ställen o så..Då skulle ja säga rhodos stad. Faliraki ligger inte så långt bort, man kan åka dit med taxi o kolla läget..Har inte varit i faliraki men de sägs att de e massa britter där...Själv ogillar ja dem otroligt men men..

Ja bodde på Mitsis petit palais och de va ganska bra om man jämför med andra hotell i rhodos stad. Fint hotell med fina rum, trevlig personal osv. Maten var enligt mig ingen höjdare. Man tröttna som fan efter 1 vecka och vi kunde knappt äta där resterande tid av resan. Inte så mycket ungdomar. Dem flesta väljer dem billiga hotellen och de borde ni också göra om ni ENDAST är ute efter att "bo" med ungdomar och vill svina lite. Annars hade hotellet perfekt läge enligt mig. Nära till bargatan (ca 5 min) och nära till båda stränderna. De fanns ungdomar men inte så många, en del äldre par, yngre par osv.. De här hotellet e typ top 3 i rhodos stad (mitt i gröten) sett till den prisklassen skulle ja säga.
Svara med citat

Gammal 2012-03-14, 18:19

Malik

Medlem
Malik är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 5

Standard
Glömde säga att ja tycker inte de e så dyrt på rhodos. Och då jämför jag med cypern och Magaluf. Skulle nog säga att allt e billigare än i exempelvis Magaluf. Vi hade all inlusive på mitsis petit palais och åt därför inte ute så ofta men de va inte överdrivet dyrt. Kanske 80 kr uppåt på restaurang. Annars har dem gyros som e kungligt. Vi hittade för 1,5 euro men vanligast var nog 2-2,5 euro. Ca 25 kr för en grekiskt kebab.

Vi har för övrigt bokat en resa till Rhodos igen och ska denna gången bo på Semiramis (bääästa hotellet för de priset) Letade i ca 20 timmar och hittade till slut de hotellet.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8