ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-16, 13:57

mathildahjalmen

Nykomling
mathildahjalmen är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Rykte: 0

Standard Zakynthos men vart?! Kalamaki?
Hejhej!

Jag och min pojkvän vill åka till Zakynthos men vi vet inte riktigt vilken ort man ska välja. Vi vill inte ha så mycket party men kanske något. Ett ställe som är lagom och har lite av varje! Vi funderar på Kalamaki men det står mycket om hur lugnt det är där,vi vill inte att det ska vara för lugnt!

Finns det mycket restauranger och caféer där? Hur är shoppingen? Vad finns det att göra där? Vad kan man se? Vad rekomenderar ni?

Vi har kollat på ett hotel som heter Dennys Inn, någon som vet nått om det?

Kom gärna med tips och don't & do's!

Kram!

Gammal 2012-01-16, 17:14

Gäst

Smile Argassi
Hej,

Kalamaki är riktigt dött och undvik Laganas om ni inte vill ha party. Skulle nog ta Argassi, bra med restauranger och barer samt nära till Zaynthos stad(går att promenera). Enda nackdelen är att stränderna vid argassi inte är de bästa, men om man hyr en moppe kan man på 20 min ta sig till de finaste stränderna på hela ön.
Svara med citat

Gammal 2012-01-16, 20:50

robbie

Medlem
robbie är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Standard Tsilivi???
Hej...tror nog att ni kan bo i Laganas om ni vill, ni behöver ju inte bo på stora party gatan!!!
Vi var i laganas och hade barn med oss, inga problem alls....bodde på ett fint familje hotell lite ifrån det värsta partyt...
Argassi tyckte jag inte verkade vara mycket att ha...som sagt inga fina stränder vad jag kunde se...jag hyrde motorcykel och passerade bara argassi...
Tror att Tsilivi kanske kan vara någott för er annars..
Vart ni än väljer så är Zakynthos underbart...se till att ta er runt på ön, hyra mopppe/motorcykel eller bil..
Svara med citat

Gammal 2012-02-07, 17:01

fiffelinan

Nykomling
fiffelinan är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Standard Argassi
Hej!
Var där i somras och bodde i Argassi på Diana Palace Hotel. Hela familjen var hur nöjda som helst och är ett ganska litet ställe. Hotellet ligger nära huvudgatan där du hittar barer, shopping, restauranger och annat. Stranden är helt okej och tar 5 minuter att gå dit. Vill man ha en finare strand kan man åka till Banana Beach som ligger lite längre bort och ska vara superfint.
Svara med citat

Gammal 2012-02-15, 09:37

Gäst

Standard
Här finns en beskrivning av de olika orterna på Zakynthos som kanske kan vara till hjälp: Boende - Zakynthos Grekland
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8