Hej! Är 22 år och jag öluffade i 6 veckor för två år sedan, men var även tillbaka till älskade grekland förra året och tänker åka tillbaka i år igen!
Jag skulle rekommendera er att antingen börja i Santorini (boka flyg med Apollo eller tex flygresor.se) eller att utgå från Aten. Jag har gjort båda.
Om du utgår från Aten så tar du buss till Pireus som är hamnen där alla båtar går ifrån. Öar som jag tycker är värt ett besök är: Naxos (vi bodde i Agia Anna, superfint, hyr fyrhjuling och åk längs stränderna!!) där kan man spendera 4-5 dagar, Paros (2 dagar kanske, åk gärna ut till Antiparos över dagen), Amorgos är superfint och superlugnt, Santorini älskar jag personligen, Ios är en kul ö, men lite mera party där. Det är iaf om ni ska hålla er i klykaderna.
Övrigt tips är att ta det som det kommer! I juni är det väldigt lugnt överlag och lätt att få tag i boende. Jag skulle inte bokat hotell innan mer än kanske första och sista natten... När ni kommer till hamnarna så står det huuur många "rumsraggare" som helst, där kan ni be att få se hotellet, få priser, pruta och bara känna av vad ni vill ha. Likadant gällande öarna, plocka ut en 4-5 öar ni vill se och gör plan men var öppen för att ni kanske vill se något annat under vägens gång. Det är otroligt lätt att öluffa i klykaderna, biljetter köper ni på plats hela tiden och det går båtar ofta, och i hamnen finns b la blue star ferries som är ett stort och bra företag. Där kan ni kolla upp när båtarna går och vilka dagar.
Ni kommer få det supermysigt!

Kram Sofie