ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-11-08, 22:05

mrponta

Nykomling
mrponta är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2011

Rykte: 0

Standard Zakynthos 2012!
Jag och en polare 19-20 år har tänkt på Laganas i sommar.
Är det något man kan köra på eller ska man välja någon annan ö?
Några mer som har tänkt att åka dit i sommar?
Skulle vara roligt med lite svenska människor runt omkring oss.
Svara med citat

Gammal 2011-12-03, 14:26

Gäst

Smile awesssomoe
Hejsan!
jag var där i somras med min bästa kompis, vi är två 18 tjejer, o jävlar va kul vi hade!
På kvällarna runt halv ett så blev det grymt drag på ute ställerna och vi kunde festa tills morgonen. Jätte mkt blandat med folk, dock ej jätte mycket svenskar kan jag väl inte säga. Vi var egntligen inte där för någon fest resa utan vi var där för sol o bad och hitta på roliga utflykter (vilket det finns massor av), vi hade egentligen bara tänkt att gå ut någon gång men första dagen när vi kom dit gick vi ut o sen va vi fast, festade sen varje natt och herregud vad kul vi hade. Men om man åker ner för att kunna festa med mkt svenskar är det nog inte det opptimala resemålet men grymt var dt iaf! Vi är jätte sugna på att åka dit i sommar igen, men skulle vara kul att prova något nytt med. Så om du har några tips så e det bara att langa dom lycka till!

En resa man aldrig glömmer!
Svara med citat

Gammal 2011-12-09, 17:35

Gäst

Standard
Vi är 4 st 18-åriga tjejer som har tänkt att åka till Laganas 22 maj och stanna en vecka. Något som vi är lite fundersamma över är om det verkligen är drag där redan i slutet av maj, vilket vi verkligen hoppas på?

Sen undrar vi även om hotell Timos är något att satsa på då det är ett billigt alternativ, men samtidigt vill man ju bo på ett hotell där man kan träffa mycket partyfolk, så vad tror ni om hotell Timos, någon som har bott där innan?

Hoppas verkligen på en grym vecka och att vi valt rätt resemål
Svara med citat

Gammal 2011-12-25, 09:56

mrponta

Nykomling
mrponta är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2011

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hejsan!
jag var där i somras med min bästa kompis, vi är två 18 tjejer, o jävlar va kul vi hade!
På kvällarna runt halv ett så blev det grymt drag på ute ställerna och vi kunde festa tills morgonen. Jätte mkt blandat med folk, dock ej jätte mycket svenskar kan jag väl inte säga. Vi var egntligen inte där för någon fest resa utan vi var där för sol o bad och hitta på roliga utflykter (vilket det finns massor av), vi hade egentligen bara tänkt att gå ut någon gång men första dagen när vi kom dit gick vi ut o sen va vi fast, festade sen varje natt och herregud vad kul vi hade. Men om man åker ner för att kunna festa med mkt svenskar är det nog inte det opptimala resemålet men grymt var dt iaf! Vi är jätte sugna på att åka dit i sommar igen, men skulle vara kul att prova något nytt med. Så om du har några tips så e det bara att langa dom lycka till!

En resa man aldrig glömmer!

Låter fantastiskt! Men skicka ett PM så kanske jag kan hjälpa dig med några andra resmål.
Svara med citat

Gammal 2011-12-26, 13:07

literoligt

Medlem
literoligt är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Standard
En polare va på Zakynthos med ett kompisgäng i somras o det blev tydligen en väldigt lyckad resa! Ni kommer garanterat att träffa andra svenska där!
Svara med citat

Gammal 2012-02-19, 13:35

kattisH

Nykomling
kattisH är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Standard
Jag var i Laganas första veckan i juni 2011, fyfan vilken resa! Det var sjukt mycket folk även om det var första veckan i juni. Mat och alkohol är sjukt billigt och stranden är full med ungdomar under dagarna, finns även gratis solstolar. Det som är skönt med Laganas är att allt är så nära= Man behöver ALDRIG ta taxi! Zante är nog absolut en av mina bästa resor, festade till solen gick upp varje dag! Bästa nattklubben är Rescue, utan tvekan! Alla barer har rimliga priser på drinkar, ett favvoställe var Xcity, där man fick en drink+shot för 2 euro och 50 cent. En anan bra bar var The blue bar, tror drinkarna kostade 3 euro där och likaså där fick man en shot med. Dom hade en drink som heter Headfucker, kostade 5 euro tror jag, och ja den levde upp till sitt namn.. Kan tillägga att det finns verkligen sjukt mycket barer och priserna ligger mellan 2 euro och 50 cent för en drink+shot till 3 euro och 50 cent ungefär Drinkar på nattklubbarna är cirka 5 euro. Alkohol i affär är oxå billigt! Ni som åker dit kommer få en MYCKET galen resa
Svara med citat

Gammal 2012-05-02, 19:22

Rebban och Fells

Talking 2 b-rudar 10-24 juli
Vi är 2 brudar på 18 år som är där mellan 10-24 juli! Tror det kommer bli sjukt bra eftersom vi hört endel! En av oss var på rhodos förra året och det var också sjukt bra. Dock inte lika bra bad ställen och fina vyer som på zakynthos.
Svara med citat

Gammal 2012-05-06, 20:33

Gäst

Smile
vi är också ett tjejgäng på 17-18 som funderar på att åka till lagana eller ios. Nån som vet vart vi kommer ha det roligast? Hur är priserna på alkohol i affär, cigaretter osv?

Sen är vi ju några som inte är 18 är det några problem på dessa ställen?
Svara med citat

Gammal 2012-05-12, 19:21

Rebbs och Fells

Smile SVAR
Vi har hört mycket mer om Laganas än Ios! Men det beror säkert på vad ni är ute efter.

Allt är sjukt billigt i Grekland. Sprit och cigg... tror inte det är så stor skillnad mellan tex Rhodos och Laganas! och en av oss har varit på Rhodos förra året och det var sjukt billigt!

1 liter absolut vodka kostade 15€ på Rhodos. vilket är sjukt billigt (tycker vi) och vi kunde pruta ner en till 10€. Ju mer du köper desto billigare...

På Rhodos var det inget problem att vara under 18 år så tror absolut inte att det är det på Laganas!

/Rebbs och Fells
Svara med citat

Gammal 2012-05-19, 11:20

TriTri

Thumbs up bra val
Zakynthos är grymt! Var där förra året. Kör på! Vill ni festa är Laganas perfekt, hur många klubbar och barer som helst Finns galet stora sköldpaddor i bukten. Åk på den svenska partybåten, väldigt värt! Scandinavianpartycruise.se | Hyrde en moppe och körde runt lite, finns riktigt fina stränder en bit bort. Priserna är lite lite dyrare i Laganas, men går man lite längre upp längs huvudgatan(inte mot stranden) hittar man t.ex. butiken Dia som har helt ok priser.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8