ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-11-03, 10:55

And99

Nykomling
And99 är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 0

Standard Karpathos, Skopelos eller Thassos
Jag har varit på flera Grekiska öar och kommit fram till att jag gillar när de är relativt småskaliga, lugna, gröna, vackra, men med ett bra utbud av restauranger och stränder. Det får gärna också finnas små byar att upptäcka på egen hand med bil. Favoriter hittills har varit Samos och Kefalonia.

Så med det sagt, vad borde bli min nästa destination i Grekland?

Valet står mellan Karpathos, Skopelos och Thassos.
Svara med citat

Gammal 2012-01-09, 22:43

literoligt

Medlem
literoligt är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Smile
Hejsan! Ska börja med att säga att jag själv tyvärr inte har besökt någon av dessa öar. Faktum är att jag liksom du är nyfiken på just dessa.

Det jag kan säga är dock att min mamma och pappa var på Skopelos för säkert 25 år sen och jag har bara hört gott om den ön! självklart kan mkt ha förändrats men de drömmer om att återvända dit just för de gröna skogarna och det kristallklara havet!

När det gäller Karpathos har jag en polare som har varit dit 2 ggr och han gillade det just därför att det var så oerhört vackert, relativt billigt och mysigt och genuint.

Hoppas jag kunde delge dig något iaf
Trevlig resa!
Svara med citat

Gammal 2012-01-12, 09:01

And99

Nykomling
And99 är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Standard
Tack för ditt svar. Just Skopelos är jag lite rädd har blivit lite för populärt efter Mamma Mia filmen, eftersom den spelades in till stor del där. Jag får fortsätta fundera! :-)
Svara med citat

Gammal 2012-01-12, 11:05

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard Grekland
Du behöver absolut INTE vara rädd för Skopelos, det är helt opåverkat av att de spelade in filmen där! Vi var där förra året och det var en underbar ö! Åkte bil runt på den vackra ön - till flera platser där filmen spelades in. De var tvungna att återställa allt till det ursprungliga efter filmen var inspelad så av det märker man ingenting, bara att njuta av alla dessa vackra platser där filmen spelades in!

Ej heller mer turister där än på andra ställen, snarare upplevde vi att det var lugnare och färre turister här än på närbelägna Skiathos t ex! Så bo i mysiga och genuina Skopelos stad och ta dig runt ön via bil/buss/motorcykel så kommer du nog att bli jättenöjd!

Vi tyckte det var väldigt vackert på Skopelos så jag tog mängder med foton därifrån, titta här får du se om du inte blir sugen på Skopelos alla fall desires
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8