ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-08-16, 17:51

Fho

Medlem
Fho är inte uppkopplad
Fhos avatar

Reg.datum: maj 2011

Rykte: 0

Standard Bo och jobba i Grekland
Hej! Jag och några kompisar funderar på att åka och jobba samt bo i Grekland under nästa sommar. Vi är inte ute efter värsta partyön utan lite mer typiskt grekiskt. Gäller samma sak med boendet, vi kan väl tänka oss en lägenhet eller hus för max 4000 kr per vecka. Boendet behöver inte vara i toppklass bara att det finns el och vatten duger.

Undrar därför om det är någon som har gjort något liknande och om ni har några tips i så fall?
Som sidor där de hyr ut hus, vad för slags arbete man kan få? m.m
Svara med citat

Gammal 2011-09-25, 21:58

Gäst

Standard
Hej!
Har ni funderat på nån speciell ö? Kreta är grymt fint och vad jag förstår hyfsat lätt att få jobb. Jag har varit i hersonissos 12 gånger nu, där är visserligen ganska mycket party, men otroligt härligt ställe. Jag har jobb därnere nästa sommar, och boende brukar vara superlätt att fixa, i mitt fall fixar klubbägaren boende för sina anställda.

Men som sagt, det beror ju helt på vad man vill få ut av jobb/vistelsen. Nackdelen med hersonissos är att det är rätt lite svenskar, och skandinaver oxå för den delen. Vill ni ha en super "grekisk" ö är ju santorini helt fantastiskt fint, hur det är med jobb och så vet jag inte.

Hoppas det hjälper dig lite iaf, och om ni skulle överväga att komma till kreta skulle det vara roligt med lite svenskt sällskap!
Svara med citat

Gammal 2012-01-09, 22:56

literoligt

Medlem
literoligt är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Smile Boende...
Tjena!
Kolla med Booking.com. Brukar vara hyfsade priser och de har lägenheter man kan boka. Dock max 30dgr/hotell men ni kan ju flytta runt like på samma resmål eller checka ut och sen in igen.

Hoppas det var till nån hjälp!
Svara med citat

Gammal 2012-03-11, 11:35

malinjoonsson

Medlem
malinjoonsson är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2012

Standard
Jag är supersugen på att åka till något varmt land under försommaren/sommar för att söka lite småjobb.. Eventuellt ta någon språkkurs också. Har ni några tips på hur man ska gå till väga? Är det lättast att åka ner och söka jobb på plats?

Kontakt: MalinJoonsson@hotmail.com
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8