ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-07-04, 23:11

metalic

Nykomling
metalic är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 0

Standard Kreta?
Har tänkt och åka till Kreta, har aldrig varit i Grekland förut. Men först tänkte jag höra med er som är där eller har varit där.

Hur är läget just nu? nu när det är kris och att Grekland har kollapsat? Är det lika mycket turister och folk som vanligt eller är det dött just nu? Priserna?

Värt att åka ?
Svara med citat

Gammal 2011-07-07, 11:05

Ewa & Kenneth

Medlem
Ewa & Kenneth är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 0

Standard Metalic
Vi har varit i Grekland 14 gånger de senaste 10 åren, älskar det landet. nej enligt utsago från våra vänner som varit där redan i år samt våra grekiska vänner som vi pratar med telefonledes så märks inte krisen för oss turister. Däremot så är det mera turister nu i år än det brukar pga av att en del har valt bort andra resemål, turkiet osv för att de är lite oroligt där just nu. Priserna brukar motsvara ungefär 60% av våra svenska priser, med viss reservation förstårs, alltid billigare ju längre från turiststråken du befinner dej. Ewa & Kenneth
Svara med citat

Gammal 2011-07-19, 13:53

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av metalic Visa inlägg

Har tänkt och åka till Kreta, har aldrig varit i Grekland förut. Men först tänkte jag höra med er som är där eller har varit där.

Hur är läget just nu? nu när det är kris och att Grekland har kollapsat? Är det lika mycket turister och folk som vanligt eller är det dött just nu? Priserna?

Värt att åka ?
Jag kom hem från Kreta (Platanias) igår morse, och jag har inte på något sätt märkt av någon kris. Innan jag åkte dit blev jag varnad av kassören på växlingskontoret där jag köpte Euro att det var kravaller och upplopp på Kreta, men det visade sig vara rent struntprat. Jag fick även höra att det var slut på pengar i alla bankomater, men inte heller det var sant.

Det var mycket turister där, och flygplanet var fullsatt på både utresan och hemresan. Alla restauranger, caféer och barer är öppna och ofta fullsatta, alla turistattraktioner och aktiviteter som vattenskoter och parasailing är i full gång.

All oro inför eventuella problem visade sig vara helt obefogad. Du kan lugnt åka och njuta till fullo av din semester. Hoppas att du får det trevligt.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8