|
|

2011-01-12, 14:16
|
Reg.datum: jan 2011
Rykte: 0
|
Laganas, Zakynthos, 2011
Hej!
Vi är 4st 18-åriga tjejer som ska ner till Laganas den 14 juni i 2 veckor i sommar (2011). Tänkte höra om det är någon som har varit där och kan berätta lite, och om det är någon som ska dit samtidigt. :)
Men här kommer lite frågor:
* Är det bra drag och mycket folk i början på juni?
* Tips på bra klubbar?
* Hur mycket pengar bränner man ungefär på 2 veckor?
* Tips på saker man kan göra på dagarna.
* Billiga och bra restauranger?
* Vi ska bo på Hotel Sunshine. Någon som har bott där, och kan berätta lite om det?
|
|
|

2011-01-12, 19:14
|
Reg.datum: apr 2010
|
:)
Hej!
Jag har dock aldrig vart på Zakynthos men ska dit på klassresa den 24 maj  Har själv postat här och fått lite kommentarer  Det jag har fått höra är att Zakynthos är helt underbart och att det är bra med fest där  Vi ska också bo på Hotell Sunshine,...och har la inte direkt fått de bästa referenerna... Typ att de kan sno ur ens safty box och att hotell manegern är från helvetet... Hahaha....detta låter inte så låvande så får la se hur det blir
|
|
|

2011-01-12, 21:49
|
|
Aha okej, vad roligt!  Jag har hört lite blandade åsikter kring hotellet, men det blir förhoppningsvis bra. Man får väl skaffa lås på resväskan eller nåt  Förhoppningsvis är det väl bra drag, men vi är lite oroliga för att vi kanske åker lite för tidigt..
|
|
|

2011-01-12, 23:57
|
|
|
Halloj
Hej
Ska inte till Laganas i år men var där förra sommaren med 5 andra killar. Vi åkte ner den 11 juni och stannade i två veckor, var grymt drag där då och perfekt väder hela tiden =) Vi bodde ca 7 minuter gång bort från partygatan, vilket var rätt skönt (stranden var även bättre där vi bodde)
Har lite dåligt minne när det gäller namn på resturanger och klubbar, men rescue var i alla fall en grym klubb. Helt sjukt mycket roligare att gå ut på klubbarna där nere, grymt ös! Jag tror jag gjorde av med ca 5000 där på två veckor men då åt vi inte ute hela tiden. På dagarna hängde vi mest på stranden eller vid poolen, men en dag hyrde vi cyklar och cyklade till andra sidan av ön där vi hitta en riktig paradis strand och vi var i princip själva där, men ett tips är att hyra moppar var rätt jobbigt och cykla för höga backar i värmen haha =) Annars kan ni åka till Shipwreck, vi skulle dit men det blev inställt då de blåste för mycket just denna dagen, tyvärr.
Hoppas ni får det grymt, vi hade de kanon och det var en sån resa med kompisarna man sent glömmer och ofta tänker tillbaka på. Vill ju också dit nu när man börjar skriva om de men men haha man kan inte få allt här i världen  =)
|
|
|

2011-01-13, 14:51
|
Reg.datum: apr 2010
|
:)
Ja,är också lite orolig för det,ska ju dit några veckor innan er,får la berätta när vi har kommit hem om det har kommit igång  Har tänkt göra som han innan skrev..fast hyra fyrhjulingar och köra omkring,i och med att ön är väldigt liten så kan man se väldigt mycket av den..ska bara kosta några hundra kronor med  Man kan även hyra båt och köra ut till ön som ser ut som en sköldpadda  hahah,.. Så finns det typ stränder man kan stanna vid... En sak vi iallfall ska kolla upp är om det finns några Party båtar!! Det är nog grymt kul! Har sett klipp från Alanyas båtar,man kan verkligen säga att det är drag!!
|
|
|

2011-01-14, 16:13
|
|
|
Zakynthos 2011
Borde vara ganska bra drag i mitten av juni, helt ok förra året iaf  Ni kommer inte ha svårt att hitta till nattklubbarna och gillar man inte den första är det bara att prova nästa, oftast inget inträde på klubbarna.
Var med på partycruise(house rnb cruise) förra året riktigt riktigt bra, men satsa på den med endast skandinaver!
Sunshine ligger ju nära stranden men ett tips att göra någon dag är att dra till vassilikos, ca 15 min med moppe från Lagana. Där finns massor av underbara stränder.
|
|
|

2011-01-16, 17:15
|
|
Hej!
Jag ska ner till laganas med 5tjejkompisar och ska bo på hotell esperia!
Dom har varit där förra året och dem sa att de var den bästa resan i hela deras liv och i år vill dem ha med mig !
Så är riktigt taggad att prova olika saker..typ de jag vill göra är åka till vraket, åka ngn party båt, trampbåtar :P, (jeepsafari?) är även tänkt att vi ska hyra 4-hjulingar och åka till en annan strand! Och dykning hade varit ett plus!
Undrar om de är några fler som ska åka ner den 28/6 och stanna 2 veckor !
|
|
|

2011-01-16, 18:01
|
|
|
Hej tänkte också dra ner till Laganas med några kompisar i juni/juli. Har kollat på hotell Esperia som ngn nämnde förut, är det ett bra hotell? Övrig info om Lagans uppskattas med
|
|
|

2011-01-16, 23:32
|
|
|
Miniguide!
Om ni har bokat Zakynthos/Laganas och vill festa har ni gjort en bra bokning  Var där sommaren förra året och tänkte skriva det man behöver veta om man åker just till Laganas.
Mat
Finns gott om halvtaskiga restauranger och några få guldkorn. Räkna med 6-18€ för en maträtt.
- Cool Peppers, modern restaurang nere vid stranden som alltid serverar fräsch mat.
- Horizon, också vid stranden lite längre bort från huvudgatan, mer traditionell grekisk mat och riktigt trevlig personal.
- Blue Waves restaurang(vid hotellet blue waves) Enkel och god mat, och är man snäll mot Yanis(ägaren) får man alltid gratis shots, dvs bra förkröks restaurang
Annars finns KFC, McDonalds och gyros längs huvudgatan.
Nattliv
Free shots kan vara gratis dock innehåller de oftast en obefintlig mängd alkohol. Öl brukar ligga på 3-5€. Till bargatan kommer alla att hitta, Rescue, Zeros, Cocktail & Dreams, Waikiki och CherryBay är de populäraste klubbarna, nästan alltid gratis innträde, iaf för tjejer.
Bästa förfesten
Gå längsstranden och hitta en skön bar, både till höger och vänster om huvudgatan nere vid stranden finns det mysiga barer.
Den allra häftigaste förfesten lär vara PartyBåten, utgår från Laganas och bara glada partysugna skandinaver får hänga med. Brukar pågå hela eftermiddagen och en bit in på kvällen  Dock bara en gång per vecka!
Shopping
Sisådär med shoppingen, tycker det är mest krimskrams som säljs.
Den största matbutiken i Laganas ligger hittar man om man fortsätter upp för den stora huvudgatan 10-15 min till fots, butiken heter Día. Finns en Lidl vid flyg platsen som är snäppet billigare dock krävs bil/moppe/4hjuling för att ta sig dit.
Alkohol hittar ni överallt till varierande priser, butikerna i Laganas är dyrare än övriga orter dock. Kan rekomendera Mythos, inhemsk öl, som smakar super
|
|
|

2011-01-17, 18:07
|
|
|
TJA
Vet någon hur frukosten på hotell Esperia är?
|
|
|

2011-01-17, 21:53
|
Reg.datum: dec 2009
|
Tjenare!
Jag och några kompisar var där förra året, 4 killar och 4 tjejer Alla runt 18 års åldern. Vi bodde på hotell Natalie. Vi tyckte det var sjukt bra faktiskt, bättre än vi trodde. Jag förmodar att ni ska till Laganas, som är öns partyort. Vi var där ungefär samma datum som ni ska åka, vi åkte 11 Juni och kom hem 1 vecka senare och det var bra drag då
Tips på bra klubbar då, det finns ju lite allt möjligt. Våra favoriter var Rescue Club som jag tror är öns största klubb. Det måste vara det  . Cocktail & Dreams var även den bra dom ligger mitt emot varandra på bargatan. Det som var skönt i Laganas att alla klubbar ligger sjukt nära varandra så det är bara springa från klubb till klubb om man så skulle vilja.
Vi var bara där 1 vecka och då brände vi runt cirka 3000kr var. Men då käkade vi ute varje måltid och söp nästan varje dag så. En jätte bra och trevlig restaurang är Horizon Restuarant. Den ligger ganska långt bort till vänster på stranden. Där satt vi några kvällar och käkade.
På dagarna gjorde vi faktiskt inte så mycket. Vi badade låg på stranden hyrde även trampbåt 2 gånger och lyckades faktiskt se en jättestor sköldpadda som simmade bredvid båten. Fyrhjulingar verkade även vara populärt men vi hyrde aldrig det. Det var mest engelskmän som åkte runt och härjade på dom.
Och som sagt så bodde vi inte på Sunshine utan hotell Natalie som ligger väldigt nära Sunshine. Typ 100 meter väster om Sunshine. Ni har även en mindre affär cirka 100 meter ifrån er där vi inhandlade sprit varje dag.
Hoppas svaren dög, ni kommer ha det skit bra där nere förmodligen!
|
|
|

2011-01-18, 14:15
|
|
|
KOLLA HIT
Vet någon vilken del av laganas utgår party båten ifrån? Och vad kostar det??
|
|
|

2011-01-19, 00:54
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Vet någon vilken del av laganas utgår party båten ifrån? Och vad kostar det??
|
Kostade 20€ förra sommaren och utgick ifrån stranden vid Eurodivers i Laganas.
|
|
|

2011-01-31, 15:38
|
|
|
Frågor Laganas!
Vi är fyra tjejer som drar till Laganas i början av juli och stannar två veckor. De flesta verkar tycka om stället, vilket är bra! Vi ska bo på ett ställe som heter Cactus hotel, någon som varit där och kan berätta lite?? Eftersom det är ett lägemhetshotell vi ska bo på undrar vi också om det finns bra matbutiker i närheten eller i Laganas och om det är dyrt att handla mat?
Verkar som att Smuggles Wreck är något man måste besöka. Är det långt ifrån Laganas och hur tar man sig dit? och är det långt mellan Zakhyntos stad och Laganas? Finns det någon annan utflykt att rekomendera?
Vi undrar också hurdan stranden är. Har sett bilder på Google men de flesta är tagna när det är molning så har inte fått en bra bild av hur den är. Är sanden i vattnet fin och är det mycket folk på sommaren?
En sista fråga är ifall någon vet hur mycket det kostar att hyra cykel, båt eller liknande i Laganas? Och om det är ett cykelvänligt ställe utan tusen uppförsbackar elelr liknande Ingen av oss har körkort så det vore trevligt att kunna ta sig runt utan att behöva åka taxi eller buss hela tiden!
|
|
|

2011-02-02, 10:29
|
Reg.datum: feb 2011
|
gött mos
Citat:
Ursprungligen postat av amandaan
Hej!
Vi är 4st 18-åriga tjejer som ska ner till Laganas den 14 juni i 2 veckor i sommar (2011). Tänkte höra om det är någon som har varit där och kan berätta lite, och om det är någon som ska dit samtidigt. 
Men här kommer lite frågor:
* Är det bra drag och mycket folk i början på juni?
* Tips på bra klubbar?
* Hur mycket pengar bränner man ungefär på 2 veckor?
* Tips på saker man kan göra på dagarna.
* Billiga och bra restauranger?
* Vi ska bo på Hotel Sunshine. Någon som har bott där, och kan berätta lite om det?
|
trevligt trevligt 4 göbbar( inte gubbar åldersmässigt (a) ) som åker till Laganas 7-21 juni  någon som har nåt bra och säga om Hotel Sunshine förövrigt? Blir änna lite orolig av dålig kritik jag hört
|
|
|

2011-02-10, 16:11
|
|
|
3 juni
Jag har varit på Rhodos 4 gånger och tänkte nu pröva zante!  Ska bo på Hotell Cactus i Laganas, någon som bott där? Åker 3 juni och stannar en vecka  hoppas att det är drag på nattklubbarna, vad jag hört så ska de galnaste klubbarna vara öppna i juni och sedan stänger man dom klubbarna pga sködpaddssäsongen MEN vilka klubber det rör sig om vet jag inte! men det är ju party i laganas hela sommaren endå!  Är 17 år, synd att man måste åka utomlands för att komma ut.. nejrå  laganas party kan jämföras med magaluf och ayia napa, riktigt grymt då alltså! ser fram emot en galen vecka i grekland!  om någon har tips eller så så skriv!
Johanna
|
|
|

2011-02-22, 20:19
|
|
|
Zante!!
ÅÅh ni gör helt rätt i att åka till zakynthos om ni vill festa!! vi var där förra året 15-22juni o det var sjukt bra!!! det var drag o taggat! de sista klubbarna som startade för säsongen öppnade just den 15de. Hotell esperia var jättebra! bästa läget, ligger precis på bargatan, lite oljud o sånt men d e ju för d som man åker ner dit frukosten var inte värd att gå upp för o tanten som jobbade nattskiftet på receptionen trodde typ att hon var en vakt lr nåt, hon gillade att springa efter oss o tysta ner oss men det var typ bara kul o reta henne lite... gjorde av med lite mindre 3000 på en vecka, de var ganska billigt där, både dricka o mat! Men jävligt kul ställe är det där iaf, oförglömligt, så i år bär det av till zante igen!! c u on the dancefloor!
|
|
|

2011-03-15, 20:01
|
|
|
Laganas juli 2011
Vi är 4 tjejer som ska ner dit 1 juli. Ska bo på hotel majestic hotel och spa..någon som har någon erfarenhet därifrån?
Undrar även lite om åldern där nere? vi är lite oroliga att vi kommer va gammtanter  vi är 22 år..hehe
sen även vad det är för folk? mycket greeker? scandinavier?
tacksam för svar
|
|
|

2011-03-15, 23:39
|
|
|
hej!
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Vi är 4 tjejer som ska ner dit 1 juli. Ska bo på hotel majestic hotel och spa..någon som har någon erfarenhet därifrån?
Undrar även lite om åldern där nere? vi är lite oroliga att vi kommer va gammtanter  vi är 22 år..hehe
sen även vad det är för folk? mycket greeker? scandinavier?
tacksam för svar 
|
Njaa det är väl relativt blandad ålder upplevde jag när jag där. Det är väldigt mycket engelsmän där nere. Skulle tippa på 90% :P. Men upplevde ingen som störande som tur var  . Som sagt så är det inte allt för många skandinavier där. Tror dock det blir populärare för varje år för oss Svenskar. Kan tyvärr inte säga någe om hotellet då vi både på hotell Natalie.
Ni kommer ha sjukt kul där nere kan jag garantera dock
|
|
|

2011-03-21, 17:40
|
Reg.datum: mar 2011
|
Vi är ett gäng killar som drar dit 8 juli och stannar i en vecka. Vi ska bo på hotellet Majestic, är det något som någon känner igen eller kan säga något om?
Hur är det med andra skandinaver på Zakynthos? Har hört att det är väldigt mycket britter.
Tacksam för svar
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|