ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-08-25, 00:44

IRSA

Medlem
IRSA är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 0

Standard Samos 2011?
Hej.
Funderar på att upptäcka en ny ö nästa år, har vart på Rhodos 4 ggr nu.
Har kommit fram till att Samos vore intressant att besöka. Så jag har lite frågor:

Vart rekommenderar ni att jag ska åka? Gillar folkliv(läs städer), "fönstershopping", inte allför långa avstånd att gå till stranden, vad jag läst mig till så finns det inte särskilt många sandstränder på Samos, men det finns väl annat än klippbad också?

Gärna ett "gamla stan" med smala gränder o mysiga ställen att slå sig ner för att ta en öl o "titta på folk"

Alltså: Jag vill veta ALLT om denna Ö...

Tack på förhand/Irene
P.s. Jag finns även på Kalimera, så ni behöver inte tipsa om den siten. D.s.
Svara med citat

Gammal 2010-08-28, 22:22

lenita

Medlem
lenita är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Standard
Hej
Var på Samos våren 2009. Måste säga att det är en av de vakraste platser jag varit på. Ön var i Maj grön och frodig, hyrde bil och åkte runt i bergen. Tycker man om att vandra är detta stället. Små bäckar med vattenfall kantar vandringstigar.
Bodde i Kokkari, en liten by med mycket mysfaktor. Små restauranger och barer precis nere vid hamnen och alldeles i kanten av havet. Vackra hus och gränder.
Är man ute efter röj och shopping, är dock detta inte stället man är ute efter.
Lugn och ro råder.
Kommer att åka tillbaka om 11 dagar för att fira min 50:års dag, men ska då bo i Phyttagorion, endast därför att Ving inte hade hotell i Kokkari, hade utan tvekan valt det i stället om det gått.
Men det är mysigt i Phyttagorion oxå.
Passa på att ta er ut med båt på bad och bbq resa.
Stränderna är klappersten, inte sandstrand.
Det finns två sandstränder som heter lika, kommer inte ihåg namnen på dem just nu. En ligger på östra sidan om jag inte tar fel. Där kan man nästan ta på Turkiet, så nära känns det. Stranden finkornig och långgrund, utan solstolar.
Hyr bil och far runt lite. Backigt och kurvigt, men det är bara att ta det lugnt så går det bra.
Ni kommer nog att trivas om det är lugn och ro ni vill ha, om det däremot är fest och stök ni söker ska ni nog välja någon annan ö.
Må bäst
Lena
Svara med citat

Gammal 2011-01-16, 16:27

Fnny

Nykomling
Fnny är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Standard
Hej IRSA! har du någon att resa till samos med? jag söker nämligen reskompis. När hade du tänkt att resa till Samos hur länge hade du tänkt stanna? Hur mycket kostar en flygbiljet till samos finns det billiga hostal att bo på där? Hälsningar fanny
Svara med citat

Gammal 2011-01-19, 14:03

Kamillah

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av lenita Visa inlägg

Det finns två sandstränder som heter lika, kommer inte ihåg namnen på dem just nu. En ligger på östra sidan om jag inte tar fel. Där kan man nästan ta på Turkiet, så nära känns det. Stranden finkornig och långgrund, utan solstolar.
Jag var på Samos för ca. 10 år sedan Och bodde då i Samos stad. Jag minns att jag då tyckte att staden var "helt ok", varken mer eller mindre. Som en stad fanns det ganska stort utbud av det mesta, samtidigt var det inte direkt "mysigt".

(Skulle jag återvända till Samos idag skulle jag inte bo i Samos stad.)

Det fanns heller inga riktigt bra stränder i direkt närhet till Samos stad. Vi hyrde dock moppe under veckan och varje dag åkte vi söderut, tvärs över ön, genom blomstrande byar och doftande olivlundar, till en fantastisk sandstrand som heter "Psiliammos". Jag tror att det kan vara den stranden som Lena ^^ tänker på. Turkiet låg rakt över vattnet, några kilometer bort.

Jag rekommenderar verkligen den stranden. Härlig sandstrand med ett antal mindre restauranger/tavernor där man kan ta en lunchpaus. )
Svara med citat

Gammal 2011-01-31, 19:16

IRSA

Medlem
IRSA är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Fnny Visa inlägg

Hej IRSA! har du någon att resa till samos med? jag söker nämligen reskompis. När hade du tänkt att resa till Samos hur länge hade du tänkt stanna? Hur mycket kostar en flygbiljet till samos finns det billiga hostal att bo på där? Hälsningar fanny
Hej IRSA här.
Tyvärr så blir det ingen resa för mig i år. Har besämt mig för att spara pengar till en två veckors resa nästa år i stället, då jag kommer att åka tillbaka till Rhodos stad. Hoppsa det löser sig för dig med reskompis ialla fall.

IRSA
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8