ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-08-22, 14:02

lillan-64

Medlem
lillan-64 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 0

Standard Hotell Theo i Agia Marina ??
Hej.
Den 2 sept åker jag till Kreta 2 veckor. Lite frågor om hotell Theo.

1. Finns det hårblås i dubbelrummen? olika info beroende på vems hemsida man läser...hotellets eller Fritidsresor.

2. Måste man gå upp i ottan för att få en solstol vid poolen?

3. Har bokat halvpension, är maten bra?

4. Till sist, finns det strandstycken som har gratis solstolar om man äter/dricker där? Annars...vad kostar en solstol?

Hoppas på en underbar semester, min första resa till Kreta.

Hälsningar Lillan
Svara med citat

Gammal 2010-08-27, 03:13

Katta1973

Standard
hej!!! Jag har precis kommit tillbaka från underbar 2 v. semester på Kreta i Theo Hotel)Själv hade jag bokat 1 rums laght och kan svara på lite frågor
Maila vid frågor))
1. i ett rums laght finns hårblås så jag tror att det finns i alla typ av rum
2. nej det måste man inte) där finns många solstol vid poolen och vi hade haft aldrigt
problem med det trots att ibland började vi dagen vid basengen ganska sent dvs, typ kl. 13.00
3. frukosten var inte så bra jag har köpt den några gånger på platsen i hotellen ( 6,5 euro vuxen och 4 euro barn). Inga frukt, dåligt billigaste skinka och kaffe smakar brrrrr
Bättre att boka ev. i själva hotellet och prova själv ( det går att boka en )
Själv rekomenderar jag Taverna Horiatiko- bra service, underbar mat och lite extra efter ( raki och kaka med glas helt gratis !!!! ) och bra priser Taverna Horiatiko | Restaurant in Chania | Restaurants in Chania. Restaurant in Agia Marina, Chania. Crete, Greece - Home
4.
solstol på stranden....... 2, 5 euro med parasol eller 5 euro för 2 solstolar + parasol
Svara med citat

Gammal 2010-08-27, 12:47

lillan-64

Medlem
lillan-64 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 0

Standard
Hej.
Tack för dina svar. Jo, in till chania blir det nog någon kväll för middag, får gå till stället du rekomendera. Annars har jag ju frukost och middag på hotellet i priset. Har med doppvärmare och cappucino-pulver, så man kan dricka gott kaffe
/lillan
Svara med citat

Gammal 2010-08-28, 04:03

katta1973

Standard
hej
Restaurangen finns i Agia Marina Horiatiko heter den och kolla här :Taverna Horiatiko | Restaurant in Chania | Restaurants in Chania. Restaurant in Agia Marina, Chania. Crete, Greece
Du kan fråga i Hotellets reception vad den finns - den är inte lång borta från Theo.
Du kan oxå fråga i reception efter kaffebryggaren Fråga den tjejen med ljusa håret , hon är verkligen jätte snäll. Nätet finns i barpoolen för dom som har sina egna bärbardator - fråga om säkerhets kod i barpoolen.
Som sagt, jag REKOMENDERAR INTE frukosten där i Theo trots att jag ALLTID köper/bokar det i andra ställe ( tex mallorca eller Cypern). Maten på Horiatiko restaurang är OTROLIGT bra och billigt jag lovar
Starnden : om du går till den stora strand som finns vänster om hotellet mot Platanias ( ca 700 m) där kan du hitta bästa stranden i område , skönt och fin sand, och mm.
Jafg rekomenderar INTE restaurang Cactus - låååååång service , små portioner och jätte trångt där.
//Katta
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8