ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-08-14, 18:19

Malik

Medlem
Malik är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 5

Standard Jobba på Rhodos?
Hej!

Vi är 2-3 killar på 21 som är intresserade av att jobba på någon nattklubb sommaren 2011. Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet utav detta och kan ge oss lite tipps om hur vi ska gå till väga?

Som jag har förstått de så är det bäst att söka jobb på plats? Ska man då beställa en enkelresa dit utan boende och fixa allt när man kommer dit?
Hur mycket kan man tjäna som exempelvis "inslängare" per kväll? Dricks?

Kan man klara sig på den lönen eller måste man ha med sig extra fickpengar också?
Vi tänkte jobba 1 månad. Finns det ställen som anställer folk som vill jobba en så "kort" period eller söker dem folk som ska stanna där längre?

Hur stor är chansen att 2-3 kompisar kan få jobb på samma ställe? Hur kan man fixa boende på Rhodos? Är det som på alla andra turistorter att man kan fråga typ barägare och anställda om dem har rum eller finns de något annat sätt?

Tacksam för svar och ni får gärna tillägga annan viktig information som jag möjligtvis har glömt eller som ni tycker är bra o veta.

Mvh Malle
Svara med citat

Gammal 2010-08-18, 13:24

Malik

Medlem
Malik är inte uppkopplad

Standard jobba på
Kom igen nu folket! Help me out!

Något måste ni ha att säga?
Svara med citat

Gammal 2010-08-18, 15:08

Gäst'

Standard
Jag är inne på samma linje men jag tänkte jobba 2 månader eller lite längre... Så jag skulle gärna också vilja ha svar på samma frågor.
Svara med citat

Gammal 2010-09-08, 16:24

Gäst

Standard
Hej!

Jag har varit sugen på samma sak sedan 2008 då jag reste till Rhodos för första gången. Jag var dock bara 16 då så jag tänkte att det får vänta. Nu i juli bestämde jag mig helt plötsligt för att åka dit, så jag och en vän beställde en enkelbiljett för 500 kr var och drog en vecka senare (vi åkte 28 juli och jag åkte hem 28 augusti, det var betydligt dyrare att åka hem kan jag tala om). Vi bokade boende de första 3 nätterna.

Att det är bäst att söka jobb på plats stämmer och det är inte särskilt svårt vågar jag påstå. Vi kom ändå jäkligt sent i säsongen och fick jobb omedelbums på en bar. Jag fick sedan jobberbjudanden lite här och där så det var inte brist på jobb.

Boenden finns det också rätt gott om, riktigt billiga sådana är det värre med. De är ganska "gömda". Vi gick in på ett hotell som såg rätt lyxigt ut och sa helt enkelt "hej, vi är jäkligt fattiga och tänkte stanna på rhodos ett bra tag, har du något fruktansvärt billigt rum åt oss?". Det hade han. 10 euro var per natt inklusive ac. Vi kunde dock bara stanna en vecka, sedan fick vi ett nummer till en kille som tydligen har koll på alla lediga lägenheter och rum på ön.

Ville vi skulle vi få hyra en lägenhet för 500 euro/månad. Vi valde dock ett rum för 25 euro sammanlagt per natt. Där bodde vi tills min vän for hem, då gick jag tillbaka till hotellet där jag fick ett enkelrum för 10 euro/natt.

Eftersom vi ville ha grymt billiga boenden hade vi kris några nätter, vi var hemlösa helt enkelt, men det löser sig alltid. Haha. Vi har bland annat sovit i en bar (barägaren hade ingenting emot det) och hos några snubbar vi lärde känna där.

Vi jobbade som servitriser/inkastare och fick 25 euro per person och kväll. Jag tror dock att vi fick rätt lite betalt.

En hel del barer har gratis boende åt sina arbetare.
Ett av de bästa sätten att hitta boende är att höra med de bofasta/barägare/servitörer för de känner alltid någon eller så känner de någon som känner någon.

Jag tycker absolut att ni ska åka!
Svara med citat

Gammal 2010-09-20, 15:56

Gäst

Standard
Trodde inte någon skulle svara faktiskt, tack! Får man fråga var det var ni bara kunde gå in och hitta ett så billigt boende? 10 EUR per natt är ju ingenting.

Hur ofta jobbade ni?

Tack för tipsen!
Svara med citat

Gammal 2010-09-21, 21:39

Gäst

Standard
Här: Welcome to the Pearl's Hotel...one of the most traditional, unique and comfortable city hotels in Rhodes Town.
Personalen är verkligen extremt trevlig

Jag tror att stället vi jobbat på egentligen helst skulle viljat att vi jobbade i princip varje kväll, men vi tog ledigt lite som vi ville :P
Svara med citat

Gammal 2010-09-23, 19:56

Gäst

Standard
Var jobbade ni då? Pacha/Toxic som alla andra?
Svara med citat

Gammal 2010-10-08, 21:30

Malik

Medlem
Malik är inte uppkopplad

Standard
Kul att det börjar hända något här. Trodde också att de inte skulle komma in något. Tack för ditt svar.

Någon mer måste ha något att berätta? Det behöver nödvändigtvis inte vara rhodos. Någon annan turistort...? Du som hade jobbat o svarade nu, fick du och din kompis jobb på samma ställe? Och jag är också intresserad av vilket ställe ni jobba på samt det billiga hotellet?
Svara med citat

Gammal 2010-11-23, 23:03

Gäst

Standard Jobba på Rhodos 2011
Vi är två tjejer som också tänkte jobba på Rhodos sommaren 2011, dock hela säsongen!
Känner 4-5 personer som jobbade förra säsongen och ja, man överlever på lönen men det är ju ett snålt liv om man säger så..

Om ni bara ska jobba en månad är det bäst att söka på plats då de klubbar som håller intervjuer i Sverige söker personal för hela säsongen!

Vi ses kanske där!
Svara med citat

Gammal 2010-11-26, 21:03

Malik

Medlem
Malik är inte uppkopplad

Standard
Grymt. Langa din mail så kanske vi kan snacka lite om det ?
Ja vill veta så mycket som möjligt.
Svara med citat

Gammal 2010-12-14, 14:11

Gäst

Standard
Finns det kanske någon mer som har jobbat på rhodos och vill dela med sig av det?

Tror att de finns ganska många som är sugna på det och vill gärna veta mer

Någon som fick mer än 25 euro per kväll? Vart jobbade ni? Hur mycket bodde ni för? Bara att mata på med svar!!!
Svara med citat

Gammal 2010-12-16, 11:12

Gäst

Standard
Jag är också sjukt sugen på att dra ner till rhodos och jobba i sommar. juni-augusti. Har dock ingen att åka med så jag undrar om det finns någon annan i samma situation..? tjej 18 år från stockholm
Svara med citat

Gammal 2010-12-30, 12:00

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Jag är också sjukt sugen på att dra ner till rhodos och jobba i sommar. juni-augusti. Har dock ingen att åka med så jag undrar om det finns någon annan i samma situation..? tjej 18 år från stockholm
Jag har inte heller någon att åka med och är också sugen på att dra iväg till rhodos, har dock aldrig varit där. Vore iaf grymt kul att dra iväg, fixar man inte något innan är det väl ändå simpelt att fixa på plats.
Svara med citat

Gammal 2011-01-25, 23:14

Matilda

Standard
kul att det verkar vara så många som är intresserade av att åka till rhodos.
jag har sökt jobb där nere till sommaren och har fått positiv respons, men väljer mellan det och ett jobb jag fått på cypern.
Men blir det Rhodos hoppas jag att vi ses där
Svara med citat

Gammal 2011-01-27, 21:14

Gäst

Standard
Ni som har sökt jobb på Pacha/toxic hur skrev ni er ansökan?

"I ansökan vill vi ha en kortfattad beskrivning om vem du är."

Egentligen är det världens lättaste grej att skriva om sig själv men inte när man väl sitter där :/

Någon som kan vara så snäll att länka ett exempel? Eller en beskrivning som du själv har skrivit så att jag kan få lite inspiration.

I Need Inspiration
Svara med citat

Gammal 2011-01-29, 09:36

Gäst

Standard
jaaaa åk och jobba på rhodos!! det är sjukt jävla kul ska jag tala om för er. förbered er på en helt underbar jävla tid men var också beredd på att det ryker rätt många hjärnceller. man blir lite knäpp av all värme, all alkohol, mkt jobb och alldeles för lite sömn.
Svara med citat

Gammal 2011-02-20, 19:42

suger club

Wink Club sugar Rhodos Söker personal
Hejsan!

Kul att det är så många som är jobb sugna
Vill ni kanske vara med och bygga upp en helt ny scandinavisk klubb på Rhodos bargata?
Klubben suger club söker personal, med start från april till slutet av september. ( det går jätte bra att bara bestämma sig för att jobba 1 månad eller fler )
Klubben är nyrenoverad och kallade sig innan för Princess club.
Vi söker efter ett grymt crew inför 2011. Våra mål är att få en super sommar med massa turister som bara inte kan gå förbi vår krog utan att trilla in. Just nu ser vi oss runt om vi kan skapa intresse och om det finns folk som är sugna på jobb. Så du har stora chanser till att bli en i vårt gäng!
Är du den vi söker?
Tveka inte att mejla in ditt Cv och personliga brev + kort till sugerclub@hotmail.com,

Just nu letar vi hejvilt efter 2 bartenders, 1 dörrvakt + 1 dj. Men vi söker självklart efter servitriser, inkastare samt biljett försäljare!
( Vi diskuterar fortfarande möjligheterna om att få boende under tiden man jobbar och det ser ut som att det kommer gå att lösa )

Tveka inte att höra av er för mer info, det finns stora chanser för dig att få jobb då detta är en hel ny satsning!

Anställningsbevis kommer att uträttas
Svara med citat

Gammal 2011-02-21, 22:28

Sugar club

Standard Ny mejl
sugarclub@hotmail.se skall det vara, vi hade problem med den förra mejlen, så mejla in ditt cv och personligabrev + kort till

Sugarclub@hotmail.se
Svara med citat

Gammal 2011-03-07, 14:19

eelinpersson

Nykomling
eelinpersson är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

hej. jag åker ner i augusti och är också ensam! om du är intresserad av att dela boende eller något så hör gärna av dig (elin.p@hotmail.com)
Svara med citat

Gammal 2011-03-23, 18:29

LouiseSwahn

Nykomling
LouiseSwahn är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst

Är också sjukt sugen på att åka ner och jobba, skulle åka med en polare men hon har bangat ut nu.. skulle vara skönt att åka ner med nån/några, hör av er om ni fortfarande är på: loppan12_s@hotmail.com (mobba inte mejladressen haha)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8