ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-07-24, 12:26

Kristianchik1

Nykomling
Kristianchik1 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 0

Standard Varning för Nazars hotell Selini på Kreta
Mellan 8 och 15 Juli 2010 åkte vi med Nazar till Kreta, hotell Selini.

Vi fick inte garanterat 4 stjärnig vistelse med all inklusive på det hotellet.
På Nazar hemsida stor det att det är bara 200 m till stranden. Men hotell Selini har ingenting att göra med den oanvända för allmänheten stranden !
Stranden har ingen flaga. Vägen ditt är endast bilväg, delvis asfalterade och delvis inte. Stranden är smutsig. Skräp och avfallshögar hittar man lätt.
Det är bara bil eller bus som gäller för att ta sig till en riktig, säker strand från det hotellet.
Motionsrum på det hotellet Selini fungerade inte hela vecka! Två av fem maskiner var totalt söndriga. På dem andra två av alla fem kunde man inte koppla motstånd för att elektronik i panelen fungerade inte.
Det värsta som vi upplevde på det hotellet är vatten servering i begagnade vattenflaskor. Jag filmade detta. Vid film inspelning frågade jag servitris om hur kan jag vara säker om att jag inte blir smittat från den begagnade vattenflaskan som serveras vatten i. Hon sa att då måste jag köpa en ny flaska med vatten trots min all inklusive.
Om en man med aids eller andra smittsamma sjukdomar och med öppen sår i munnen skulle ha druckit från vattenflaska vilket jag får som näst användare då löper jag stor risk att bli smittat. Har jag dessutom också öppet sår i munnen då är det säkert att jag blir smittat, eller hur.!!!
Glasflaskor samlas av hotellets personal .Dem fylls med vatten på nytt och serveras på restaurang, pub och polpub. Det är inte bara ohygienisk det är smittsam och farligt att behandla kunder på det viset!
Min klagomål på plats hjälpte inte.
Det finns inte underhållning på Selini trots utlovade 4 spjärning vistelse.
Kl. 21.00 köket är stängd. Man får aldrig en macka i fall barn känner sig hungriga. Pulbars arbetare var hela tiden sur och även arg i fall bollen skulle hamna i hans bardisk vilket står alldeles bredvid vatten pul. Starkars barn som upplevde detta.
Vill man se kväll eller natt liv utanför Selini då måste man åka buss eller taxi till närmaste ort Platanjas som ligger minst 12-15 km.
På hela veckan har vi inte haft en enda gång färsk fisk. Alla fisk rätter gjordes av tinnade fisk filé. Dem snålat på allt!
I jämförelse med en riktig 4 stjärnig hotell som finns på Kreta ett ex. ort - Platanjas Fritidsresors Blue Village är det hotellet Selini har knappt två stjärnor. Fritidsresors hotell Blue Village, en riktig 4 stjärnig som har egen strand, en riktig all inklusive, underhåll, fantastisk service och god matt.
Vi var där i maj 2010.
Svara med citat

Gammal 2010-08-16, 14:33

AnnaJ21

Nykomling
AnnaJ21 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Unhappy Men hjälp !!
Hej !!

Vi åker dit om 4 dagar med Nazar. Vi är en familj med två barn, fyyy vad rädd jag blir nu! Vi som är van med Turkiets härliga All Inkulsive!!
Vad säger Nazar ?? Har ni fått någon ersättning??

Mvh Anna
Svara med citat

Gammal 2010-08-16, 15:20

Gäst

Thumbs down SELINI
NAZAR STÄMMER OVANSTÅENDE? Det skulle vara katastrof. Åker oxå i Augusti, Skriv ditt intryck av resan du oxå Anna.

Mvh
FÖRVÅNAD
Svara med citat

Gammal 2010-08-16, 15:24

AnnaJ21

Nykomling
AnnaJ21 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Angry Selini Kreta Chania
Ska du på Selini ? Vilket datum åker du ?
Så orolig nu !!
Svara med citat

Gammal 2010-08-16, 15:27

Gäst

Standard Nazar finns på Facebook
Nazar och även Selini suites har en egen sida på Facebook, skriv och fåga där vett jag !
Svara med citat

Gammal 2010-09-10, 14:04

Gäst

Wink Selini
Läser med häpnad kritiken mot i mitt tycke ett av de bästa hotellen jag någonsin har bott på.

Kom hem igår, har haft en helt underbar vecka på samma hotell!
Hur kan det vara möjligt att få så olika uppfattning?
Vi kommer framförallt sakna all den goda maten som fanns i överflöd, inget snålt där inte!! 4-6 rätter om dagen, kött, fisk, vegetariskt, pasta, precis vad man vill! Salladsbuffe med skålar i långa rader, både blandade och var för sig t ex tomat, gurka, paprika, lök, stekt paprika, tsatsiki, grön sallad, bönor, oliver, olika röror... Efterrätterna ska vi inte heller glömma, till lunch 2-3 olika desserter(chokladmousse finns alltid), till middagen dignade bordet av härligheter, färsk frukt, inlagd samma, tårtor, kakor mm. Exakt vad mer kan man önska om man inte är nöjd med detta? Jag är hur som helst så nöjd att jag mycket väl kan tänka mig att betala några tusen extra för att hamna på detta underbara ställe igen!

Angående vattnet så kunde man göra som vi- för 1,60 EUR (ca 15 kronor) köpte vi ett 6-pack med 1,5 liters flaskor vatten (dvs nio liter)som vi ställde i kylen på rummet! Vad är problemet? Är det verkligen värt att klanka ner på ett så bra ställe för det lilla? Nä, jag tror tyvärr inte att ni kan vara nöjda med ens det finaste Hilton, det hade säkert funnits något där med som ni hade klagat på!

Alla ni andra- Selini är ett toppenställe, tro inget annat!

/Monika
Svara med citat

Gammal 2011-07-20, 15:13

Gäst

Standard Selini gav mig en underbar semester!
Jag och min pojkvän är jättenöjda med vår vistelse på hotel Selini augusti 2010. En smått otrevlig bartender, men annars var vi väldigt nöjda. Vi hyrde bil hos deras "grannar" och åkte till andra stränder. Maten var mycket bra och hotellet är över lag en väldigt trevlig miljö. Nu håller jag på att boka en lika dan resa till nämnda hotell. Missade man måltiderna fanns alltid ett "snacktable" nere vid polen om man var hungrig. Där fanns frukt, bröd, pålägg, korv, kyckling, en brödrost m.m.

Selini drivs av människor och om man är stressad kanske en miss sker. Beställning av vatten kanske...

Jag kan varmt rekomendera Selini.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8