ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-07-23, 16:11

TRS

Nykomling
TRS är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 0

Standard Bussar till Rhodos
Jag o min sambo ska åka till Rhodos nu på sön. Vi ska åka med ving o bo ena av deras hoteller i Rhodos stad, hotellet som vi ska bo i heter Alexia. Är de nån som har bott där?
Vi tänkte också kolla om de finns nån buss som åker från Rhodos flygplats direkt till Rhodos stad o i så fall hur mycket kostar de ungefär?
Tänkte att de vore kul att försöka åka kommunalt istället för att ta vings bussar, om man kollar på kartan så ser de inte så långt ut mellan flygplatsen o staden eller är vi galna som ens försöker?..

Hälsningar:
TRS
Svara med citat

Gammal 2010-07-23, 16:44

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Nej, ni är nog inte galna som försöker, bara lite konstiga tror jag. Senast jag åkte charter så ingick transfer i priset jag betalade för resan. Det kanske det inte gör för er nu, är det därför ni tänkte åka kommunalt?

Ön Rhodos är inte så överdrivet stor, 8 mil lång och cirka 4 mil bred där den är som bredast ser det ut som. Borde inte vara omöjligt att åka kommunalt där.

Det gick bra att åka buss till Lindos ifrån Rhodos stad i alla fall.

Uppskattningsvis ligger flygplatsen cirka 6-10km ifrån Rhodos stad.
Svara med citat

Gammal 2010-07-23, 16:53

TRS

Nykomling
TRS är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Standard Bussar till Rhodos
Nej de ingår ingen transfer utan de skulle kosta 300kr extra för oss både två o vi ska leva försöka leva på en tajt budget o samtidigt tänkte vi att de vore kul att försöka alla fall ta oss själva in till staden..
De har ju gått så bra dom 2 senaste resorna som vi har varit i alltså både i Thailand o USA...
Svara med citat

Gammal 2010-07-23, 17:09

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Aha!
Då är jag med på banan.

Jag misstänker att bussen kan kosta runt 5 euro per person, det kostade det i alla fall att åka till Lindos för några år sedan och det var bra mycket längre resa har jag fått för mig.
Svara med citat

Gammal 2010-07-26, 00:28

IRSA

Medlem
IRSA är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av TRS Visa inlägg

Jag o min sambo ska åka till Rhodos nu på sön. Vi ska åka med ving o bo ena av deras hoteller i Rhodos stad, hotellet som vi ska bo i heter Alexia. Är de nån som har bott där?
Vi tänkte också kolla om de finns nån buss som åker från Rhodos flygplats direkt till Rhodos stad o i så fall hur mycket kostar de ungefär?
Tänkte att de vore kul att försöka åka kommunalt istället för att ta vings bussar, om man kollar på kartan så ser de inte så långt ut mellan flygplatsen o staden eller är vi galna som ens försöker?..

Hälsningar:
TRS
Hej på er.
Använd denna länken så hittar ni vad ni söker. Kom inte in där nu när jag skulle skicka länken till er men den funkade för någon dag sedan.

http://www.ando.gr/eot/eng/info.htm

Busstidtabeller och annan info som ni kan ha nytta av.
Ha en underbar resa till Rhodos, själv har jag vart där 4 gånger. 1 gång i Ialyssos och 3 gånger på hotell Annapolis inne i Rh. stad, älskar stan...
Gå gärna in på Annapolis framåt kvällen, då finns Costas där som har hand om baren och gör VÄRLDENS godaste Irish coffee. Rekommenderas verkligen.

Irene
P.s
oups, såg att jag var sent ute, ni har redan åkt, men går ni in nått här från Rhodos så får ni ju tipset om Annapolis ialla fall.... D.s
Senast redigerad av IRSA den 2010-07-26 klockan 00:31.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8