ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-07-23, 14:54

Gäst

Question Vart i Grekland ska vi resa?
Hej!

Vi är två tjejer 20 och 22 år som har tänkt åka till Grekland i slutet av augusti eller början av september, har tänkt en veckas semester. Våran tanke med resan är mycket sol och bad men även mycket äventyr/sevärdheter. Ett måste är att få se och promenera kring dessa vita hus med blåa dörrar och smågatorna som man kan se på nästan alla bilder. Vi har inte tänkt det som en festresa men vi vill ändå ha folk omkring oss, inte ett pensionärshem!

Kom gärna med förslag på platser och även hotell!

Som ni säkert förstår är vi inte rika, utan är ute efter de bästa och det billigaste
Svara med citat

Gammal 2010-07-23, 15:02

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Hej,
Då är det Rhodos ni ska åka till. de där vita husen med blå fönstrer och dörrar finns i Lindos, en liten by på ön Rhodos.

Kan inte tipsa om hotell då jag bodde på et skethotell, men sikta in er på en sista minuten till Rhodos eller Faliraki eller vad det heter. Ska ligga på samma ö.

Annars är Rhodos gamla stad väldigt fin med sina slingrande gränder och torg. Sol och bad finns på stränderna.

Jag antar att billigast blir det om ni siktar på en sista minuten resa, men det är ju osäkert, kanske inte finns någon till Rhodos.
Senast redigerad av wkstrm den 2010-07-23 klockan 15:05.
Svara med citat

Gammal 2010-07-23, 15:14

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
för övrigt tar man sig enklast till Lindos med lokalbussen, har för mig det kostade 5 euro/person tur och retur. Det var några år sedan jag var där och minnet sviker mig något.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8