ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-07-03, 21:32

Sommar2

Standard Platanias,Kreta. Supermarket?
Jag undrar om det finns någon stor supermarket i Platanias och i såfall var? Kan någon även rekommendera en bra och prisvärd restaurang med fin utsikt uppe i den gamla delen av Platanias? Ännu en fråga som kanske någon kan besvara, finns det någon trubadurbar/pub som en 40+ skulle uppskatta? Tack på förhand!! ps. även annan information om och erfarenheter av Platanias mottages med tacksamhet.
Svara med citat

Gammal 2010-07-04, 13:51

Ewa & Kenneth

Medlem
Ewa & Kenneth är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 0

Smile Supermarket i Platanias
Citat:
Ursprungligen postat av Sommar2 Visa inlägg

Jag undrar om det finns någon stor supermarket i Platanias och i såfall var? Kan någon även rekommendera en bra och prisvärd restaurang med fin utsikt uppe i den gamla delen av Platanias? Ännu en fråga som kanske någon kan besvara, finns det någon trubadurbar/pub som en 40+ skulle uppskatta? Tack på förhand!! ps. även annan information om och erfarenheter av Platanias mottages med tacksamhet.
Hej, det finns en stor supermarket som heter INCA, den ligger på vänster sida när man går emot Agia Marina efter torget i Platanias. Där kan du handla precis allt från kläder till mat och vin. Man går upp till gamla Platanias på en liten väg som ligger alldeles intill torget, efter en lång varm vandring uppför så ligger det ett gäng restauranger på toppen. Vi har ingen speciell favorit utan prova dig fram. Mitt i Platanias ligger en bar/pub som heter The Ruin. Ett trevligt ställe där dom ibland spelar livemusik, oftast coverband. Ha det så bra. Vi anländer själva ner dit den 23 Juli.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8