ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-04-18, 19:20

abe

Nykomling
abe är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Rykte: 0

Standard Hotel Palazzo Porto Platanias
Någon som har bott här? Är det att rekommendera?
Svara med citat

Gammal 2010-04-19, 12:01

kryckan

Smile ja
Jag bodde där i maj/juni 2009. Väldigt fint område, nära till shoppinggatan (och Agia Marina) och alldeles vid havet. Det ser lyxigt ut också, inga charterpärmar i lobbyn liksom. Helt fantastisk utsikt från restaurangen. Poolen i hotelldelen var nästan alltid mer eller mindre folktom så det var jätteskönt att koppla av där. Maten var också helt ok tycker jag. Middagarna varierade och det fanns ett grillbord. Den grekiska yoghurten var helt sjukt god och efter nåt eget recept tydligen.

Både jag och min mamma trivdes väldigt bra.
Svara med citat

Gammal 2010-04-19, 14:42

abe

Nykomling
abe är inte uppkopplad

Standard
Tack för svaret, nu blev jag lite klokare

Hur var frukosten?

Och stranden? Har varit på Kreta för två år sedan och då var stranden ingen höjdare. Men kan ju hända att vi var på fel del
Svara med citat

Gammal 2010-04-20, 07:25

Kryckan

Thumbs up
Frukosten var typ som vanlig hotellfrukost, det fanns olika bord med olika typer av tillbehör. Pannkakorna var bäst tyckte jag (med chocklad), och frukten speciellt äpplena som var helt jävla enorma. Vi smugglade med oss ett par för att ha som lunch varje dag. Och som sagt yoghurten, som fanns i 3 varianter. Sen fanns det såklart britisk/amerikansk buffé också men det rörde jag aldrig (bacon, ägg, bakelser etc).

Har mest positiva minnen. Det fanns alla möjliga alternativ och även för den som vill vara nyttig (fast det var jag själv knappast).

Vi var väldigt sällan på stranden för det blåste och solstolarna var för dyra (dessutom ligger hotellet i princip vid strandkanten), men det var väl hyffsat. Just vid hotellet är det nån slags lavabotten vilket gör att det är grunt en bit sen en kant. Jag tyckte det var lite spännande men morsan var av motsatt åsikt. Det blev dock bättre längre bort, åt båda hållen. Men som sagt det blåste rejält vissa dagar. Jag köpte mig en flytdyna, sprang så långt jag kunde sen kastade jag mig ner och spolades ända in på land. Det var såna vågor.

Jag kan lägga upp lite bilder från min resa om du är intresserad av att se mer hur det ser ut.
Svara med citat

Gammal 2010-04-20, 08:06

abe

Nykomling
abe är inte uppkopplad

Standard
Tack för att du tog dig tid att svara! Alltid kul att höra lite från andra.
Det låter bra, verkar ju finnas nått för alla när det gäller frukosten

Du får jättegärna lägga upp lite bilder om du vill och orkar, kan vara kul o se.. ibland känns det som att katalog bilderna
Svara med citat

Gammal 2010-04-20, 20:17

Kryckan

Smile
Det är inga problem. Du kan se bilder från Porto här: Porto Platanias, Kreta
Svara med citat

Gammal 2010-04-20, 20:47

abe

Nykomling
abe är inte uppkopplad

Standard
Vad fina bilder! Nu blir det definitivt att boka

En fråga bara.. man kan ju välja balkong med havsutsikt etc.. är det värt att göra det? Det kostar ju en del extra... Hade ni balkong, markterass???

Känns kanske som att det inte spelar så stor roll egentligen men...
Svara med citat

Gammal 2010-04-20, 21:06

kryckan

Nykomling
kryckan är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Standard
Vi hade "poolview" mot lilla poolen och det tyckte jag var att föredra, men det är ju en personlig åsikt mest. Lilla poolen var mycket lugn och fridsam dessutom, och man kunde se receptionen när folk kom på natten vilket roade min mamma in på småtimmarna. Man kan ju annars hamna mot baksidan också. Visst är det trevligt med havsutsikt men det får du när du äter lika gärna kan jag tycka.

Jag ser i alla fall hellre poolområdet.
Svara med citat

Gammal 2010-04-20, 21:29

abe

Nykomling
abe är inte uppkopplad

Standard
Ja det är ju faktiskt sant.. tror nog att vi tar en chansning och ser vad vi får för balkong utsikt.. kan ju inte bli så illa

Tack än en gång för du tog dig tid att svara!
Svara med citat

Gammal 2010-04-20, 22:57

kryckan

Nykomling
kryckan är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Standard
Vad kul! Hoppas ni får en trevlig semester i Platanias. Det finns ju alltid småsaker att klaga på men jag gillade både orten och hotellet och rekommenderar båda varmt.

Jag tror det allra värsta som hände var att en enorm råtta förvirrade sig in på hotellet och jag glömmer då aldrig hur en skräckslagen städerska tog sopkvasten och drämde ihjäl det där stackars djuret ungefär 40 gånger.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8