ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-03-18, 20:43

Gäst

Standard jobb grekland 2010
TJAA. Ja jobbade i en bar förra sommaren i alanya och är nu grymt sugen på en liknande resa men att ist åka till Grekland eller Cypern och jobba! Problemet är bara att de är skit svårt att hitta jobb när man befinner sig i Sverige (enligt min mening) så ända lösningen verkar ju vara att åka och söka på plats. Så därför undrar jag om de är någon som har gjort detta och kanske sitter där ute med massor av erfarenhet om tipps och förslag på ställen/platser som ni rekomenderar?? Någon som har samma planer förresten? Let me know!
Svara med citat

Gammal 2010-03-18, 23:02

Budgetresande.se

Medlem
Budgetresande.se är inte uppkopplad
Budgetresande.ses avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 2

Standard
Det här kanske kan vara något för dig? Jobba pÃ¥ en segelbÃ¥t i Kroatien och Grekland | Budgetresande.se
Svara med citat

Gammal 2010-03-27, 13:14

Gäst

Standard
Hej!
Jag har också funderat på det. Tvekar mellan Grekland eller Alanya. Det känns lättare att hitta jobb i alanya av någon anledning. Grekland är det nog som du skriver att man får söka på plats.

När hade du tänkt åka ner? Och vilken ö?
Svara med citat

Gammal 2010-03-27, 20:55

Gäst

Standard
Hej Jag tror nästan att de är lättare att hitta jobb i grekland faktiskt, iaf om man vill ha bar eller restaurang jobb... Jag vill åka ner i mitten av april nångång, har hört att man ska åka då för att hinna få nå bra jobb :P Vet inte vilken ön, vill ju åka dit de är störst chans att hitta jobb och så :S men har funderat lite över rhodos, men har också tänkt att man kanske kan åka till cypern... När och vart vill du åka?
Svara med citat

Gammal 2010-03-27, 23:24

Gäst

Standard
Okej
Jag måste ta studenten innan, så i början-mitten av juni tänkte jag och en kompis åka. Är fortfarande inte säkra på var. Känner mest folk som jobbat eller ska jobba i alanya. Men Cypern verkar också super, men jag har aldrig varit där. och Grekland är ju skithärligt
Boende och så, tänkte du försöka fixa det på plats också?
Svara med citat

Gammal 2010-03-28, 18:09

Gäst

Standard
Okej, förstår de
Jag vet inte alls hur ja ska göra med lägenhet och så, kanske ska försöka fixa innan jag åker.. om jag hittar nått bra
Svara med citat

Gammal 2010-05-16, 20:48

FreakNC

Smile Kos/Rhodos =)
Det är bara att ta första bästa flyg ner och söka jobb på plats, om inte annat så får du iaf jobb som inkastare någonstans omgående, och kan kort därpå jobba upp dig till servering/bar.
Själv har jag jobbat på Kos i några månader, och även andra ställen som bartender och DJ några år, tänkte dra till antingen Kos eller Rhodos nu innan månadsskiftet, men bestämde mig ganska spontant så om det är någon som är sugen på att haka på eller har planer jag kan haka på är det välkommet =)
Boende är väl egentligen prio ett, men det är också ganska lätt att ordna, räkna med 250-300 Euro/månad för nåt standardrum i något lägenhetshotell centralt.

Har ni liknande planer eller är sugna på att haka på är det bara att lägga till mig på msn; pavelo@live.se
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8