ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-11-06, 18:41

Phunk

Medlem
Phunk är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 0

Standard Zakynthos, Laganas. Tips och ideér.
Tjena, jag och mina kompisar (6st) ska nästa år åka iväg till Zakynthos och staden Laganas. Nu skulle jag uppskatta lite tips och svar på några frågor.

- Var finns bästa strandklubben?
- Finns det några schysta snorkel ställen på ön? (ska man hyra en båt och åka ut en bit för att hitta dom)
- Kan man harpunera bläckfisk någonstans?
- STORA mat butiker, finns det?

Övriga tips är också välkomna
(åker 22/6-8/7 2010)
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 22:29

Therese

Medlem
Therese är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Standard
Laganas är ett trevligt ställe, var dör för många år sen
Det finns en party gata där alla partyställen finns.
Tror inte att det fanns så mkt annat på andra ställen, det var där alla var
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 23:13

Phunk

Medlem
Phunk är inte uppkopplad

Smile Pengar?
Okej, tack! Men fickpengar, hur mycket behöver man per vecka??
Svara med citat

Gammal 2009-12-29, 14:17

Gäst

Standard Zakynthos
Det e jävligt svårt att säga hur mycket fickpengar du ska ha med dig, det beror helt på hur du vill leva därnere.. Men räkna med minst 2000-3000 kr per vecka om du vill leva helt okej, fast om du ska ut och äta fint varenda kväll är det ju klart att du behöver mer. Sen vad de gäller dricka så är det relativt billigt om du tar dig till rätt ställen, försök att undvika att köpa dricka på de stora uteställena då där är som dyrast. Ta dig istället till ett stort supermarket och ladda upp för hela veckan och förkröka som fan innan utgång så går inte lika mkt pengar åt..

mest drag? Har varit där både i juni och juli-aug och kan ju helt klart säga att det sistnämnda var mest drag, mkt varmare också. Britterna är i majoritet men där finns också mkt skandinavier, tyskar och italienare. Jag har dock aldrig mötts av otrevlighet av britterna, dem var sjukt schyssta och var glada för att snacka fotboll och bjuda på öl
Svara med citat

Gammal 2010-01-03, 13:03

Gäst

Standard
Okej tack för ditt svar, jag tar förmodligen med mig 6000kr och då äter jag kanske ute på kvällen och resten på rummet och ja självklart laddar upp med ett dunder lager på rummet , detta är då för 14 dagar , bör räcka tycker jag
Svara med citat

Gammal 2010-01-10, 11:17

Byllie

Nykomling
Byllie är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Standard
Britterna inte har ett gott anseende på här ser jag :-(
Svara med citat

Gammal 2010-01-10, 21:32

Phunk

Medlem
Phunk är inte uppkopplad

Standard pengar
mjo, jag har kollat runt lite på olika forum och där är det lite blandad respons när det kommer till Britter. Vissa älskar dem och har bara träffat på trevliga typer medans vissa inte haft lika tur, så jag vet inte vad jag ska tro förtillfället :P
Svara med citat

Gammal 2010-01-10, 21:55

Byllie

Nykomling
Byllie är inte uppkopplad

Standard
Phunk, tack för ditt svar. Detta blandad reaktion på den brittiska tyvärr orsakas av en klyfta i den brittiska kulturen som helhet. Tyvärr är de tider för den brittiska "stela överläpp" och värdighet of WWII långt borta. Många av vår befolkning har blivit arg med sex och dricka, dyrka dem som avgudar. Det är verkligen sorgligt att se den brittiska kulturen urholkas på detta sätt, men tyvärr är det så världen är på väg, "de fattiga och outbildade i vårt land vet inte bättre. Naturligtvis finns det fortfarande Brits därute som fortfarande klamrar sig fast vid moraliska värderingar och kommer inte att försöka jaga någon svensk med en fin rack och blonda hår. Liksom kasta några stolar om stället. Även om jag fortfarande mycket intresserad av ariska nordiska flickor, inte Missförstå mig, de är fantastiska, tenderar jag att charma dem med ett trevligt samtal först, snarare än allt detta muskel man skräp som många av mina landsmän tycks anta. Återigen, jag ber om ursäkt för den dåliga svenska, jag använder Google Translator: /
Svara med citat

Gammal 2010-01-17, 16:27

Gäst

Standard Zante sommaren 09
Hej! vi var nere en grupp på tio tjejer förra sommaren, och vi är sjukt nöjda. Tänkte svara på dina frågor och hoppas du får ut nåt av det!

- Var finns bästa strandklubben?
längst hela laganas beach så ligger klubbar och restauranger, var själv inte på någon av klubbarna vid vattnet men alla ligger som sagt på samma ställe.
- Finns det några schysta snorkel ställen på ön? (ska man hyra en båt och åka ut en bit för att hitta dom)
Det finns småmotorbåtar som man får hyra, det är inte så jättedyrt. Då får man har båten några timmar. Vi snorklade visserligen inte, men det var kul att åka runt och simma i grottor och bada på sköldpaddsön!
- Kan man harpunera bläckfisk någonstans?
haha, ingen aning.
- STORA mat butiker, finns det?
Vi handlade mest i lite mindre, men när vi åkte iväg på utflykt så såg vi att det fanns några stora lite längre upp på main street.

Övrigt så var det bra uteliv, jag tror inte att vi var i säng innan 5 nån natt. Finns massa bra klubbbar. Bra restauranger, mycket engelsmän, men även svenskar och norskar.
Svara med citat

Gammal 2010-01-17, 17:35

malin_92

Nykomling
malin_92 är inte uppkopplad

Standard hej
någon som vet om platanias i kreta är ett bra partyställe ?
Svara med citat

Gammal 2010-01-21, 11:36

Phunk

Medlem
Phunk är inte uppkopplad

Standard Tackar tackar
Tack till "gästen" som kom med riktigt bra svar

@ Malin_92
Vet inte så mycket om kreta, en kompis till mig var där för ett tag sen han var väll nöjd men inte överlycklig sa att det var väldigt dyrt men trevligt folk och mycket barnfamiljer. (kanske beror på var man bor)
Kör på Zakynthos ist
Svara med citat

Gammal 2010-01-21, 18:57

malin_92

Nykomling
malin_92 är inte uppkopplad

Standard
okej, har dock inte hittat några resor med bra priser till laganas hoppas att det blir bra i platanias i alla fall!
Svara med citat

Gammal 2010-01-28, 22:43

Phunk

Medlem
Phunk är inte uppkopplad

Standard :)
@ Sanna, Carro & Sofia. Jo kanske det. Vi ska bo på Hotel Sunshine, ni då?
@ "Gäst/juni" Det lär vara super skönt, inte lika mkt folk på dom mindre barerna men dom populäraste klubbarna (Rescue, Zero night club osv) kommer nog ha ett härligt drag
Svara med citat

Gammal 2010-01-29, 23:53

Sanna, Carro & Sofia

Standard
Jahaja vi ska bo på Majestic spa hotel de ligger på stora gatan typ!
Vem vet, dem kanske ligger nära varandra
Svara med citat

Gammal 2010-02-05, 19:16

Trixy

Nykomling
Trixy är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Standard Laganas Juni
Jag ska till Laganas i Juni, hoppas det är lite darag där då iallafall..
Svara med citat

Gammal 2010-02-11, 00:08

Phunk

Medlem
Phunk är inte uppkopplad

Standard Blir nog inte svårt
oroa dig inte du kommer nog inte ha några problem med att ha en grym resa
Hittade nyss Rescue Club's hemsida där dom hade rätt schyssta events lika så Zeros club verkade ha rätt sköna events tex "Spiderpig" som gick ut på att ha de sexigaste/galnaste kläderna.
Svara med citat

Gammal 2010-03-16, 20:23

Gäst

Standard zante
var där förra sommaren i augusti, det var sjukt bra drag då. Blir en favorit i repris i år! britterna var nice btw!
Svara med citat

Gammal 2010-05-04, 22:09

Phunk

Medlem
Phunk är inte uppkopplad

Standard
Fan va skönt att höra, skulle inte orka med ett gäng dryga britter på min semster
Svara med citat

Gammal 2010-05-16, 21:56

Amms

Nykomling
Amms är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

Standard
Någon som åker dit snart eller?:P
Vi åker ner nu den 18e och hade ju vart kul att träffa lite trevligt folk!
Svara med citat

Gammal 2010-05-17, 01:31

Trixy

Nykomling
Trixy är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Smile 30maj
Citat:
Ursprungligen postat av Amms Visa inlägg

Någon som åker dit snart eller?:P
Vi åker ner nu den 18e och hade ju vart kul att träffa lite trevligt folk!
Nu redan? Jag ska ner den 30maj! Hur länge stannar du/ni?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8