ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-09-05, 13:22

Lindajohan

Nykomling
Lindajohan är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Rykte: 0

Question Vings försäkring eller inte - erfarenhet av vård på Rhodos?
Är det lätt att få vård om man skulle behöva på RHodos? Skall på i Kallithea

Tacksam för svar!
Senast redigerad av Lindajohan den 2009-09-05 klockan 20:02.
Svara med citat

Gammal 2009-09-05, 17:26

Hallmat

Globetrotter
Hallmat är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 7

Standard
Är inte säker på att jag förstår vad du menar. Skulle Ving ha en egen anställd läkare som bara ger vård om du köpt en sjukförsäkring via dem? Det verkar ju helkonstigt.

Grekland är med i EU. Du har samma rätt till sjukvård där som i Sverige. Du behöver dock ett Europeiskt sjukförsäkringskort. Det beställer du hos föräskringskassan.

Gammal 2009-09-05, 18:48

Lindajohan

Nykomling
Lindajohan är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Rykte: 0

Standard
Ja eller nej, alltså på Sunwing Resort finns det läkare någn timme varje dag ch den får man nytja "grattis" om man har försäkringen, men jag undrade om någon kände till huruvida den läkaren är godkänd av övriga försäkringsbolag. Alltså m ngon har varit i den situationen..... Luddigt- jag vet.. sorry
Svara med citat

Gammal 2010-01-25, 22:44

försäkring ving

Smile europeiska
Ving har en läkare som man kontaktar om något skulle hända under resan. och den behöver man inte betala om man har tecknat en försäkring genom Ving.

Självklart hjälper guiderna till om man behöver hjälp med något, bara inte ekonomiskt.

Alla gånger jag har rest med Ving, har jag fått ett proffessionellt bemötande.

Sist jag och min son var i Thailand så blev min son magsjuk och vi var tvungna att kontakta guiderna för hjälp med läkare.

Eftersom att vi hade tecknat Europeiskas semesterförsäkring så behövde vi inte ligga ute med några pengar, och europeiska stod för självrisken.

Min son blev sängliggande i fem dagar och kunde inte bada.

Därmed blev syftet med resan förstörd och fi fick ersättning för antal dagar han var sängliggande.

Så teckna den försäkringen, det är bättre att ha en försäkring för mycket än att behöva en försäkring man inte har.

Trogen Ving.resenär
Svara med citat

Gammal 2010-01-26, 08:18

Pellsson

Globetrotter
Pellsson är inte uppkopplad
Pellssons avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Tycker absolut att man ska kolla sin hemförsäkring först och se vad den täcker innan man tecknar en extraförsäkring som kan vara helt onödig. Jag tycker definitivt inte att det är bättre att teckna en försäkring för mycket - det är ju precis vad charterbolagen vill och vad de tjänar stora pengar på.
Svara med citat

Gammal 2010-02-01, 16:56

Nallemaja

Globetrotter
Nallemaja är inte uppkopplad
Nallemajas avatar

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 4

Standard
Har inte nyttjat sjukvård i Grekland men väl på Gran Canaria. Utan resebolagets försäkring. Så man får klara sig själv lite mer.

Hade som sagt ingen reseförsäkring men allt gick bra. Blev undersökt, röntgad och gipsad, allt tog max 2 tim. Fick i och för sig lägga ut pengar själv men det var inga som helst problem att få tillbaka dem. Fick till och med självrisken tillbaka plus min del av resekostnaden. Och det tog inte två veckor från hemkomst tills jag hade pengarna på mitt konto igen.

Har du bara en liten buffert på kontot behöver du ingen reseförsäkring genom Ving. De vill bara tjäna pengar. Nästan alla har samma sak genom hemförsäkringen (men man måste ha med papper på det) skillnaden är att man får lägga ut pengar så länge.
Svara med citat

Gammal 2010-02-01, 18:17

Gäst

Standard
Får jag fråga vad detta besök kostade, så man har lite hum om hur stor buffert man behöver om olyckan är framme. Sen beror det ju naturligtvis på vad besöket gäller.
Planerar ett besök på Gc framåt.

//lillan
Svara med citat

Gammal 2010-02-01, 19:38

Päran

Globetrotter
Päran är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007

Rykte: 6

Standard
KOLLA hermförsäkringen
trorligtvis täcker den detta
resebolagen tjänar STORA pengar på deras försäkringar!!

Gammal 2010-02-02, 10:38

Nallemaja

Globetrotter
Nallemaja är inte uppkopplad
Nallemajas avatar

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Får jag fråga vad detta besök kostade, så man har lite hum om hur stor buffert man behöver om olyckan är framme. Sen beror det ju naturligtvis på vad besöket gäller.
Planerar ett besök på Gc framåt.

//lillan
Jag vred mitt knä illa när vi bordade planet i Göteborg så det blev doktorn direkt efter ankomst.

Själva läkaren kostade, med gips o röntgen samt återbesök, 1500 och mediciner kostade 900, allt i SEK. Allt detta fick jag tillbaka samt de 6700 jag betalat för min del av resan (vi reste över jul därav det höga priset).

Mitt försäkringsbolag (Länsförs.) betalade allt utom självrisken. Den fick jag däremot utbetald av det försäkringsbolag jag hade genom mitt Allkort på Handelsbanken ( Zurich-försäkringar).

Summa blev då att allt kom tillbaka. Å så alla taxiresor. Bara man kommer ihåg att ta kvitto så löser det sig.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8