ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-01-29, 17:26

Gäst

Standard Skiathos eller annan grekisk ö?
Hej! Jag och min pojkvän funderar på att åka till Skiathos (Villa Nina med Ving), vid stranden Megali Amos. Någon som har erfarenheter från Skiathos och vill dela med sig av dessa? Det viktigaste för oss är vacker natur, fina stränder, god grekisk mat och att det känns någorlunda genuint -vi var i Side i Turkiet förra året och var inte alls imponerade, mest pga att allt var så fruktansvärt anpassat efter turismen. Någon shopping är alltid kul, men vi är inte ute efter att festa.
Vi är som sagt lite osäkra, så lite tips vore toppen, även om hotell, andra öar eller platser som kan passa.
Svara med citat

Gammal 2009-02-03, 18:04

missdevilno1

Nykomling
missdevilno1 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007

Rykte: 0

Standard Skiathos
Hej
är en riktig greklands älskare som har barit på ganska många öar i Grekland och tycker att Skiathos är helt klart den bästa.
Var där i sommras och hade 2 helt underbara veckor.
Ön har allting finns turistiska stränder samt helt öde stränder jätte mysig stad så tveka inte åk dit.
Jag bodde på palmyra studios med apollo ett verkligen toppen hotell jätte fräscht för att vara Grekland.
Undvik augusti då det var invation av greker.

Gammal 2010-07-06, 00:17

fåret shawn

Nykomling
fåret shawn är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 0

Thumbs up bästa ön!
jag vill bara säga att Skiathos äger! har varit där 14 gånger och det är en jätte mysig ö med massor med fina barer och restauranger (den bästa är Kazbar! och det är jag inte ensam om att tycka, har funnits med i många böcker, tidskrifter om Skiathos!) hamnen är ett måste att besöka på kvällen! som mycket på dagen för det är på natten som allt är öppet och i gång, och det finns många olika båt turer till andra jätte fina närliggande öar. måste dock varna för att åka buss på natten, det är FRUKTANSVÄRT! totalt packat runt 1-2 snåret går det knappt att få plats! åk hellre taxi men det är dyrare + att de gör inte som i Sverige att ett gäng kan dela på en taxi, utan de plockar upp folk längs vägen och alla får betala var för sig, det är dåligt. ni sa att ert förra resemål var för ''turist anpassat'' och tyvärr är Skiathos smockat av turister under semestern (faktiskt ett populärt resemål för kungliga. men det är värt det det finns oerhörda mängder med kul saker man måste prova på, det finns massor med stränder att välja mellan eftersom att det är en ganska liten ö, var även berädda på att under sommaren kan sanden vara brännhet på stränderna så tag med flippflopps!
hoppas ni har nytta av informationen och väljer Skiathos, det är en otroligt fin ö med lagom turism
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8