ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-01-27, 16:53

erikwestergren

Nykomling
erikwestergren är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till erikwestergren
Standard Rhodos
Hallå!

Vi är 6-7 killar som ska dra en festcharter till sommaren. Vi har tidigare varit i Ayia Napa och en del av oss i Sunny Beach. I år har det varit klurigare att bestämma oss vart vi ska fara men då tipsade en kompis storebror om att han hade gillat Rhodos. Dock var han där för några år sen. Då vill vi veta om det är något drag i Rhodos eller om det blivit ute? Vi uppfattade Ayia Napa lite för stort. Mycket man inte han med på den vecka man var där. Om man jämför Rhodos med Sunny Beach till storlek och drag. Hur stor är skillnaden om nu någon varit på bägge dessa ställen?

Tacksam för svar / Erik
Svara med citat

Gammal 2009-02-10, 19:20

Gäst

Smile Heej
Heej.
Vi är 5 tjejer som också hade samma fråga när vi skulle boka resa till sommaren. Vi har alla varit i Agia Napa tidigare men ingen i sunny beach. Vi alla ville testa något nytt som inte bara var "party", vi fick tips om att rhodos skulle vara riktigt bra och fint ! och det finns något för alla smaker. Även party Så nu har vi bokat en resa i augusti till Rhodos stad.
Hoppas ni hittar nått bra

// Maria
Svara med citat

Gammal 2009-02-13, 18:30

IRSA

Medlem
IRSA är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Talking
Hej. Jag tror att ni kommer trivas på Rhodos, men då ska ni bo inne i Rhodos stad. Nära till allt och två stränder inom promenadavstånd. Windy beach på västra sidan och Elli beach på den östra sidan. Ca. 100-200 meter från Windy beach ligger "bargatan", barerna ligger vägg i vägg med varandra. Där finns det mycket ungdomar hela nätterna, barerna håller öppet till tidig morgon.

Men passa på att besöka "gamla stan" oxå, där finns allt o lite till vad gäller "krimskrams", uteserveringar osv.

Bästa shoppingen finns i den nyare delen av rhodos stad med märkesbutiker. Dom flesta märkena finns representerade där.

Bussar finns så ni kan ta er ut till de lite finare stränderna på östkusten, i Faliraki finns det en "water park". (en av europas största)

Var på Rhodos juli -08, och åker tillbaka juni -09

Hör gärna av er om ni undrar över något så ska jag försöka svar så gott jag kan.
Senast redigerad av IRSA den 2009-02-13 klockan 18:39. Anledning: tillägg
Svara med citat

Gammal 2009-11-11, 18:01

Gäst

Standard
Hej du!

Vi är åtta killar som tänkte hyra ett hus i Afandou. Vi är bara där för att festa och tänkte göra det i Rhodos city. Jag undrar lite hur man tar sig mellan Afandou och Rhodos. Är det taxi som gäller? Går det taxi dygnet runt? Och vad kostar taxin? Afandou ska tydligen ligga 2 mil från Rhodos om jag inte minns fel.

Är väldigt tacksam för svar!

/ Björn
Svara med citat

Gammal 2009-11-11, 18:28

explorer1993

Medlem
explorer1993 är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Standard Taxi på Rhodos..
Taxi går dygnet runt men jag vet dock inte vad det kostar att ta sig från Afandou. Då jag var på Rhodos i somras bodde vi i Ixia (cirka 7 km från Rhodos stad) och med taxi kostade det 7 euro så ni får ju räkna med minst dubbla priset.. Det finns bra bussförbindelse på ön annars så ni kanske borde satsa på det istället?
Svara med citat

Gammal 2009-11-11, 19:24

Bjornlundqvist

Nykomling
Bjornlundqvist är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Standard
Okej tack! Nej men det är lugnt, om man är fyra som splittar på taxin så kan det inte bli så dyrt.. typ 5 euro per person.
Vet du också när det är som mest pådrag i Rhodos? När är det flest ungdomar från skandinavium som åker ner och festar?
Svara med citat

Gammal 2009-12-11, 13:43

Evelina84

Medlem
Evelina84 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard Sommarlov
Jag och en kompis åkte veckan efter studenten, i mitten av juni, och då var det mycket ungdomar där och party hela tiden tyckte jag.
Svara med citat

Gammal 2009-12-11, 13:48

resnisse

Medlem
resnisse är inte uppkopplad

Standard
Jag har inte varit på Sunny Beach men min sambo har och jag har varit på Rhodos och jag tycker inte att Rhodos skulle vara något för er. Tyckte att det var ganska trist och lugnt men visst ganska fint. Vad vill ni göra? Vad har ni fler för förslag?
Svara med citat

Gammal 2009-12-11, 14:09

Resemonkan

Medlem
Resemonkan är inte uppkopplad

Standard
Det blir vad man gör det till.. RHodos var en partystad, nu har dock andra städer blivit "mode" man skall dock inte förakta Rhodos då den har kvar sin charm osv....Party på Rhodos kan bli väldigt väldigt bra...

Det är iaf 5Km från Faliraki
Svara med citat

Gammal 2010-02-08, 23:09

Sommartjejen92

Nykomling
Sommartjejen92 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Standard Rhodos
Hejsan!
Jag tror Rhodos stad är perfekt när ni säger att ni vill ha det lite lugnare än aya napa som är ett riktigt partyställe! Jag och ett stort tjejgäng ska själva till Rhodos satd i juli och har hört från många kompisar att det är grymt festande och man blir absolut inte besviken!
paarty all night! see you!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8